اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمایتی کمیته امداد امام خمینی خبر داد

ارائه 139 خدمت در بسته‎های حمایتی به مددجویان کمیته امداد

خبرگزاری فارس: معاون حمایتی کمیته امداد امام خمینی کشور گفت: در کمیته امداد امام خمینی 139 خدمت در بسته‎های حمایتی ارائه می‎شود.

ارائه 139 خدمت در بسته‎های حمایتی به مددجویان کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان علی‌محمد ذوالفقاری صبح امروز در جمع خبرنگاران گلستان اظهار داشت: کمیته امداد کشور 4 میلیون نفر را در حال حاضر در قالب یک میلیون و 800 خانوار زیرپوشش دارد.

وی افزود: از جمعیت زیرپوشش امداد 1.5 میلیون سالمند، یک میلیون و 30 هزار زن سرپرست خانوار، 264 هزار یتیم، 600 هزار دانش‌آموز و 120 هزار دانشجو است.

ذوالفقاری خاطر نشان کرد: کمیته امداد برای خدمات‌رسانی بسته‎های مختلفی را در قالب‎های مختلف برای مددجویان خود تعریف کرده است.

معاون حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) یادآور شد: یکی از این بسته‎ها مشاوره‎ای و آموزشی است و بسته‎های سلامت نیز در قالب بیمه اقشار آسیب‌پذیر، بیمه تکمیل مددجویان، کمک به تغذیه کودکان زیر شش سال، بهداشت و خدمات بهداشتی است.

وی تصریح کرد: بسته معیشتی نیز در قالب مستمری، پوشاک، لوازم خانگی، لوازم‌التحریر، اجاره مسکن و ... قرار می‎گیرد.

ذوالفقاری بسته اکرام و محسنین را از دیگر خدمات کمیته امداد برشمرد و تاکید داشت: 264 هزار یتیم زیرپوشش کمیته امداد توسط 605 هزار حامی حمایت می‎شوند و در سال جاری 120 میلیارد تومان توسط حامیان به این کودکان کمک شده است.

معاون حمایتی کمیته امداد امام خمینی اظهار داشت: 515 هزار بیمه شاغلان در اختیار کمیته امداد امام خمینی قرار گرفته‌ که بخشی از آن مربوط به زنان سرپرست خانوار زیر 50 سال است.

وی بسته حمایتی قضایی را از دیگر خدمات امداد دانست و ابراز داشت: بسته حمایتی ازدواج برای دختران و پسران زیرپوشش و همچنین زنان بی‎سرپرستی که قصد ازدواج مجدد دارند از دیگر خدمات کمیته امداد برای مددجویان است.

ذوالفقاری تاکید داشت: برای ازدواج هر دختر زیر‌پوشش یک میلیون هدیه ازدواج و خدمات آموزشی و در صورتی که همسران آنها بدون شغل باشند از وام اشتغال می‎توانند استفاده کنند.

معاون حمایتی کمیته امداد امام خمینی گفت: در بسته ازدواج برای زنانی که ازدواج دوباره دارند مستمری آنها قطع نمی‎شود و در صورت داشتن فرزند نیز طرح اکرام فرزندانش ادامه خواهد یافت.

وی بیان داشت: در بحث اشتغال تامین سرمایه در قالب فعالیت‎های مختلف اشتغالزایی انجام می‎شود و آموزش فنی، مهارتی و کاریابی به قصد تواناسازی انجام شده است.

انتهای پیام/‌ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول