اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مشاوره و خانواده کمیته امداد خبر داد

توزیع 3 هزار لپ‌تاپ میان دانشجویان مددجوی کمیته امداد کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل مشاوره و خانواده کمیته امداد کشور از توزیع سه هزار لپ‌تاپ در میان دانشجویان تحت حمایت این نهاد در سراسر کشور خبر داد.

توزیع 3 هزار لپ‌تاپ میان دانشجویان مددجوی کمیته امداد کشور

کورش محمدی در حاشیه همایش بزرگ دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد در کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: در کل کشور 120 هزار دانشجو از خدمات فرهنگی این نهاد استفاده می‌کنند.

مدیرکل مشاوره و خانواده کمیته امداد کشور گفت: از میان 120 هزار دانشجوی تحت حمایت کمیته امداد در کشور که در دانشگاه‌های مختلف مشغول به تحصیل هستند، هزار و 300 نخبه شناسنامه‌دار وجود دارد که از سوی کمیته امداد بیشترین حمایت برای شکوفایی استعدادها و بروز توانایی‌های آنان صورت می‌گیرد.

وی بیان داشت: حمایت‌های این نهاد مقدس از نخبگان دانش‌آموز و دانشجو به‌ گونه‌ای است که هیچ دانشجویی از مسیر پیشرفت علمی و تحقیق و اختراع باز نماند و به کمک حمایت‌های مادی و معنوی کمیته امداد بدون دغدغه و با پشتوانه به فعالیت‌های خود بپردازد.

محمدی ادامه داد: با این کمک‌ها این تضمین وجود دارد که نخبگان از فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی خود دست نکشند و با ‌انگیزه و آرامش خاطر به بالندگی علمی کشور کمک کنند.

این مسئول کشوری کمیته امداد با تشریح فعالیت‌های این نهاد در خصوص دانشجویان و نخبگان تحت حمایت بیان داشت: در سراسر کشور هزار دانشجو با عنوان کار حین تحصیل مشغول به کار کردیم تا تجارب لازم را برای کار و فعالیت اداری در بخش‌های مختلف امداد که عمدتا بخش فرهنگی بوده، فرا بگیرند.

وی اردوهای تابستانه را اقدام حمایتی دیگری برای دانشجویان نخبه کمیته امداد دانست و عنوان کرد: در سال گذشته سه هزار و 200 دانشجو را به اردوهای تابستانه اعزام کردیم.

محمدی گفت: هزار و 200 دانشجو از 15 بهمن به منظور آشنایی با جبهه و جنگ به اردوی راهیان نور در دزفول اعزام شدند.

وی بیان داشت: از سوی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی اعتبار سه هزار لپ‌تاپ به نسبت دانشجویان در استان‌ها در نظر گرفته شده که با توجه به اولویت مدارک دکتری، فوق‌لیسانس و لیسانس فنی و سایر دانشجویانی که با کمیته امداد ارتباط داشته و در کانون فارغ‌التحصیلان این نهاد عضو هستند ارائه می‌شود.

مدیرکل مشاوره و خانواده کمیته امداد کشور در پاسخ به این سئوال که آیا حمایت‌های کمیته امداد از دانشجویان و نخبگان راضی‌کننده است یا نه، گفت: حمایت‌های ما به تناسب اعتباراتی است که کمیته امداد در اختیار دارد و این‌گونه نیست که از وضعیت فعلی راضی باشیم ولی همه تلاش خود را به کار می‌گیریم که با اعتبارات موجود نهایت حمایت را از محصلین و دانشجویان داشته باشیم.

وی اظهار امیدواری کرد که دولت و مجلس اعتبارات بیشتری برای حمایت از دانشجویان و محققین تحت حمایت کمیته امداد اختصاص دهند تا برای رسیدن به نقطه مطلوب خدمات بهتر و بیشتری به این قشر ارزشمند جامعه ارائه شود.

محمدی خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان، با مؤسسات مختلف علمی برای شرکت این دانشجویان در کلاس‌های آمادگی کنکور قرارداد بسته‌ایم و در این زمینه حمایت‌های لازم برای تقویت بنیه علمی دانشجویان کم‌درآمد برای رقابت با سایرین به عمل می‌آید.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول