اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار آبادان:

نام شهدا در جای جای آبادان زنده می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار آبادان گفت: با نصب بیلبورد و بنرهای بزرگ مزین به نام شهدا در معابر اصلی شهر آبادان نام شهدا در جای جای این شهر زنده می‌شود.

نام شهدا در جای جای آبادان زنده می‌شود

محمودرضا شیرازی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبادان با اعلام این خبر اظهار کرد: شهرداری آبادان برنامه‌های مفصلی برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای این خطه در دستور کار خود قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: در اکثر برنامه‌های فرهنگی شهر تلاش شده است با نصب بنر و تمثال شهدا یاد و خاطره آنها در بین مردم زنده نگه داشته شود.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در سال‌های گذشته هیچ نام و نشانی از شهدای این خطه در سطح شهر آبادان وجود نداشته تصریح کرد: شهرداری درصدد است قبل از پایان سال، برخی معابر و میادین اصلی شهر را مزین به نام سرداران و شهدای هشت سال جنگ تحمیلی کند.

شیرازی با بیان این که توجه به توسعه فرهنگ ایثار و شهادت از مهم‌ترین اقداماتی است که در دستور کار شهرداری آبادان قرار دارد، گفت: بر این اساس نوع نگاه به نام‌گذاری معابر و اماکن شهری کاملاً متحول شده و این موضوع در آینده نزدیک در سطح شهر مشهود خواهد بود.

وی با بیان اینکه شهدا هویت معنوی شهر محسوب می‌شوند، افزود: باور ما این است که مزین شدن یک خیابان به نام شهید، به نوعی هویت بخشیدن به آن خیابان و افتخاری برای شهروندان آن محدوده است.

شهردار آبادان مهم‌ترین راه احیای هویت محلات را احیای یاد و نام شهدا دانست و خاطرنشان کرد: بر این اساس کمیسیون نام‌گذاری معابر و اماکن شهر آبادان نام‌گذاری معابر به نام شهدا را در دستور کار خود قرار داده است.

وی در ادامه اظهار کرد: متأسفانه طی سال‌های گذشته بسیاری از معابر نام‌گذاری شده به نام شهدا مربوط به کوچه‌های بن‌بست بوده که امروز این روند متوقف شده و تنها در مواردی که خانواده بزرگوار شهید بر نام‌گذاری نام شهیدشان بر کوچه بن‌بست اصرار داشته باشند این امر انجام می‌گیرد، از مدتی پیش نیز در سطح مناطق مرکزی شهر تمثال و نام شهدا را به شکل وسیع برای معرفی و هم‌چنین زنده شدن فرهنگ ایثار و شهادت به مورد اجرا گذاشتیم و درصدد هستیم این موضوع را در همه برنامه‌های فرهنگی خود نهادینه کنیم.

وی تصریح کرد: در نام‌گذاری معابر آنچه مورد اهمیت قرار دارد این است که نام‌گذاری‌ها در سه سطح شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس و هم‌چنین شهدای جهان اسلام باشد.

شیرازی با اشاره به نام‌گذاری‌هایی که براساس نام‌های ارزشی صورت می‌گیرد، گفت: نام‌گذاری‌ها برگرفته از مفاهیم اسلامی و انقلابی خواهد بود.

شهردار آبادان در پایان افزود: شهرداری آبادان در این زمینه در حال سازماندهی اسامی معابر و خیابان‌های شهر است و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد تحول جدی در این زمینه باشیم.

انتهای پیام/ر10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول