اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در واکنش به اظهارات مسئولان مخابرات

کلوت‌های شهداد را درگیر شائبه ناامنی نکنید

خبرگزاری فارس: مدیر امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: منطقه کلوت‌های شهداد امن‌ترین بخش استان کرمان است و نباید موقعیت آن را درگیر مسائل حاشیه‌ای کرد.

کلوت‌های شهداد را درگیر شائبه ناامنی نکنید

محمد‌مهدی افضلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: منطقه کلوت‌های شهداد امن‌ترین بخش استان کرمان است و نباید موقعیت آن را درگیر مسائل حاشیه‌ای کرد.

وی بیان داشت: حضور فراوان گردشگران داخلی و خارجی در کلوت‌های شهداد دلیلی بر این ادعا است و ایجاد شائبه وجود ناامنی ضربه مهلکی بر پیکره این منطقه وارد می‌سازد.

افضلی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 75 هزار طبیعت‌گرد از کلوت‌های شهداد کرمان دیدن کرده‌اند، افزود: طی چند سال اخیر با مراقبت‌های 24 ساعته نیروهای انتظامی، امنیتی و کارکنان یگان حفاظت میراث فرهنگی ضریب امنیت گردشگران به میزان زیادی افزایش یافته است.

وی با گلایه از ایجاد شائبه ناامنی در منطقه کلوت‌های شهداد از سوی مسئولان شرکت مخابرات استان کرمان خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته گزارشی از بروز ناامنی در منطقه مذکور وجود نداشته است که شرکت مخابرات بخواهد به منظور ایجاد امنیت و پوشش تلفن همراه دست به تخریب کلوت‌های منحصر به فرد شهداد به بهانه نصب دکل بزند.

افضلی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌ها در مناطق گردشگری دارای ضوابط و مقررات خاصی است، تصریح کرد: شرکت مخابرات کرمان بدون اخذ نظر کارشناسی و انجام هماهنگی‌های لازم اقدام به تخریب کلوت‌های واقع در کیلومتر 100 جاده شهداد - نهبندان کرد که موجب ایجاد زخمی ماندگار بر پیکره این منطقه بکر و زیبا شد.

مدیر امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه نباید با حاشیه‌سازی و ایجاد شائبه، افکار عمومی را از عمق تخریب و فاجعه صورت گرفته در منطقه گردشگری شهداد منحرف کرد، اظهار داشت: در حال حاضر کلوت‌های شهداد بسیار بیشتر از گردشگران با خطر ناامنی و تهدید مواجه هستند.

وی با تقدیر از عملکرد نیروهای انتظامی و امنیتی برای تأمین امنیت منطقه شهداد افزود: حضور بی‌شمار گردشگران داخلی و خارجی در این منطقه مدیون هوشیاری و مراقبت‌های شبانه‌روزی این افراد است.

افضلی با اشاره به انجام مراقبت‌های 24 ساعته یگان حفاظت میراث فرهنگی از کلوت‌های شهداد ‌خاطرنشان کرد: سازمان میراث فرهنگی در حفاظت از اماکن تاریخی و گردشگری بسیار مصمم است و با تمام توان از این آثار مراقبت و پاسداری می‌کند.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول