اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار میانه تاکید کرد

پیوند بهبهان، بروجرد و میانه در پاسداشت شهدای مدارس

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان میانه با بیان اینکه در زمان جنگ مدارس سه شهر بمباران شدند، بر پیوند سه شهر بهبهان، بروجرد و میانه در پاسداشت هر چه بهتر و باشکوه‌تر شهدای مدارس این شهرها تأکید کرد.

پیوند بهبهان، بروجرد و میانه در پاسداشت شهدای مدارس

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی فرمانداری میانه، تقی خلفاپور با حضور در یادواره باشکوه کشوری شهدای زینبیه و ثارالله اظهار کرد: دو مدرسه بروجرد در 20 دی‌ماه سال 65 بمباران شد که 60 نفر دانش‌آموز در این مدارس شهید شدند، همچنین مدرسه‌ای در بهبهان در سال 62 بمباران و 69 دانش‌آموز در این مدرسه شهید شدند و در میانه مدارس زینبیه و ثارالله در 12 بهمن سال 65 مورد بمباران دشمن قرار گرفت که از این شهر نیز 60 شهید تقدیم راه انقلاب شد.

خلفاپور در ادامه امضای طوماری توسط خانواده‌های معظم شهدای زینبیه و ثارالله برای مجامع بین‌المللی را موجب احیای خون به ناحق ریخته شهدا و اعتراض ملت شریف شهرستان میانه به جنایت دانست و افزود: باید برای بین‌المللی شدن و احقاق حقوق شهدای مظلوم دانش‌آموز بیش از پیش تلاش کنیم.

وی، بهره‌برداری بیشتر از یادواره شهدای زینبیه و ثارالله و جهانی کردن آن را نیازمند همکاری و همراهی مدارس سه شهر ذکر کرد.

در این مراسم کلیپ یادواره شهدای زینبیه به نام یاران ناشناخته پخش و نمایش دیار حماسه در همین راستا توسط گروه تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به اجرا در آمده و از خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان مدارس زینبیه و ثارالله تجلیل به عمل آمده و سرود ولایت و شعری در سوگ شهدای زینبیه توسط مادر شهیده فروغ عباسی سروده شده، همچنین مداحی در فراق این عزیزان انجام شد.     

در پایان مراسم از کتاب شهدای زینبیه و ثارالله (از بودن تا ماندن) و تمبر شهدا رونمایی به‌عمل آمد.

انتهای پیام/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول