اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم عنوان کرد

ساماندهی به موقع گلزارهای شهدای قم نیازمند تامین اعتبار

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم به ضرورت ساماندهی گلزارهای شهدا در نقاط مختلف استان اشاره کرد و گفت: برای اینکه این گلزارها به موقع ساماندهی شوند، باید اعتبارات به موقع تامین شود.

ساماندهی به موقع گلزارهای شهدای قم نیازمند تامین اعتبار

محمدکاظم پورامینی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم، در سخنانی در رابطه با ساماندهی گلزار روستای فردو اذعان داشت: فعالیت عمرانی گلزار فردو با توجه به شرایط خاص آب و هوایی و برودت هوا، در حال اجراست و امید است هرچه زودتر به نقطه پایانی آن برسد.

وی با بیان اینکه پیمانکار در  ایام زمستان به جز روزهای یخبندان مشغول کار است، ادامه داد: 100 میلیون تومان اعتبار برای ساماندهی این گلزار در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم تصریح کرد: در حال حاضر پیشرفت کار 65 درصد محقق شده است و در مرحله نازک‌کاری قرار دارد.

پور امینی خاطر نشان کرد: بخشی از کار که مربوط به قبور شهداست و شهدای گمنام در آنجا مدفون هستند، ساماندهی می‌شود و یادمانی برای تجلیل و تکریم از مقام ایثار و شهادت در راستای بهره‌مندی هرچه بیشتر مردم روستا از فضای معنوی ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه دلیل به تعویق افتادن ساماندهی گلزار شهدا تامین اعتبار است، عنوان داشت: مقوله ساماندهی گلزارها با تعریف جدید از دولت نهم آغاز شده است و به طور طبیعی تامین اعتبارات سالانه با شدت و ضعف همراه بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم خاطرنشان کرد: اگر اعتبار در یک برنامه زمان‌بندی معین اختصاص یابد، به طور یقین طرح‌ها در زمان مقرر اجرایی می‌شود.

پور امینی با اشاره به تاکیدات استانداری مبنی بر جدیت در ساماندهی گلزارهای شهدای استان اذعان داشت: مقرر شده است، مقوله ساماندهی گلزارهای استان قم طی یک برنامه دو ساله خاتمه یابد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم با بیان اینکه با تحقق این امر شاهد ساماندهی تمام گلزارهای سطح استان خواهیم بود، گفت: امید است بتوان بخشی از اعتبارات را در پایان سال و بخشی دیگر را در سال 91  اخذ کنیم تا بتوانیم طی برنامه دو ساله گلزارهای شهدای قم را ساماندهی کنیم.

پور امینی اضافه کرد: به طور کل 70 گلزار در سطح استان وجود دارد که 50 درصد ساماندهی شده و 50 درصد باقی مانده است.

وی بیان داشت:  به غیر از گلزار شهدای شیخان و علی بن جعفر که ویژگی خاصی داشته و تعداد شهدای زیادی آنجا مدفون هستند، یک میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار به منظور ساماندهی گلزارهای سطح استان مورد نیاز است.

 

* برگزاری زنگ ایثار در مدارس و مراکز آموزشی در ایام فجر

پور امینی در ادامه گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران متولی کمیته ایثارگران برنامه‌های دهه فجر بوده که با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مختلف که در زمینه امور فرهنگی و ایثارگران همکاری دارند، نسبت به برگزاری برنامه‌های مختلف اقدام کرده است.

وی ادامه داد:  مهمانی لاله‌ها در دومین روز از این دهه مصادف با نخستین پنجشنبه ایام فجر در گلزارهای شهر و روستا برگزار شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم عنوان کرد: از دیگر برنامه‌های کمیته ایثارگران در دهه فجر دیدار و تجلیل و تکریم از خانواده‌های شهدا و ایثارگران در تمام دستگاه‌ها و نهادهای استانی و خانواده شهدای انقلاب اسلامی است.

وی عنوان کرد: از برنامه‌های شاخص این کمیته، همکاری با مرکز صدا و سیما و آموزش و پرورش قم و اجرای بحث زنگ ایثار است که در طول دهه فجر در تمام مراکز آموزشی استان برگزار شد.

پورامینی گفت: ایثارگران و پیشکسوتان دوران انقلاب با حضور در مدارس و مراکز آموزشی به نقل خاطرات و برنامه‌های دوران انقلاب برای نسل جدید می‌پردازند.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول