اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس:

ایران اراده کند اروپا را به زانو در می‌آورد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس گفت: با قطع صادرات نفت ایران به شش کشور اروپایی ثابت شد که این ایران است که اگر اراده کند می‌تواند کشورهای اروپایی را به زانو درآورد.

ایران اراده کند اروپا را به زانو در می‌آورد

عباس رجایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به قطع صادرات نفت به شش کشور اروپایی گفت: مسائل سیاست‌ خارجی ایران باید در برنامه‌های وزارت خارجه با برنامه‌های اقتصادی و سایر موضوعات همراه شود، ما نمی‌توانیم بپذیریم که در حوزه سیاست خارجی مسائل سیاسی در یک زاویه قرار بگیرد و مسائل اقتصادی در یک زاویه، به طور مثال کشوری مانند فرانسه تحریم‌ نفتی ایران را دنبال کند و ایران به عنوان بخش اقتصادی رابطه‌های تجاری بالایی با این کشور داشته باشد.

در تحریم ایران اروپایی‌ها هستند که بیشترین آسیب را می‌بینند

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در تحریم ایران این خود اروپایی‌ها هستند که بیشترین آسیب را می‌بینند، چرا که بازاری مثل بازار ایران از نظر اقتصادی بازاری با اهمیت است و از نظر سیاسی ایران ثبات منطقه را تضمین کرده است و برای اروپایی‌ها این موضوع بسیار اهمیت دارد.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با  بیان اینکه تضمین ثبات سیاسی توسط ایران به معنای ثبات سیاسی در خاورمیانه است، بیان داشت: زمانی که ایران اسلامی می‌تواند به این اندازه از نظر ابعاد اقتصادی و سیاسی نقش‌آفرین ‌باشد، باید در تنظیم روابط سیاسی خارجی با کشورها همه این ابعاد را در نظر بگیرد.

رجایی تاکید کرد: ابتکار عمل باید همواره در دست جمهوری اسلامی ایران باشد، اینکه جمهوری اسلامی در مباحث سیاسی و اقتصادی عکس‌العملی برخورد کند، زیبنده نظام ما  که یک نظام مترقی در سطح بین‌المللی محسوب می‌شود، نیست و ایران باید با رصد کردن تمام داده‌ها و واقعیتی که در سطح جهان و کشورهای مختلف اتفاق می‌افتد با سرعت نتیجه‌گیری صحیح داشته و سیاست راهبردی خود را اجرایی کند و ابتکار عمل را در دست گیرد.

 

با تحریم‌ سیاسی و اقتصادی به دشمن ضربات کاری وارد کنیم

رجایی افزود: اینکه ما در رابطه با مسائل تحریم‌ها همواره عکس‌العملی برخورد کنیم، زیبنده نظام نیست و ما باید قبل از اینکه دشمنان تحریم‌ها را دنبال کرده و به نظام آسیب‌ وارد کنند، با تحریم‌ سیاسی و اقتصادی ضربات کاری به بدنه این کشورها وارد کنیم تا درس عبرتی برای آنها باشد و بدانند که نباید با کشور قدرتمندی مانند ایران مقابله کنند و به عبارتی با دم شیر بازی نکنند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اقدام ایران در رابطه با قطع صادرات نفت به شش کشور اروپایی را حرکت ارزشمند و قاطع عنوان کرد و ادامه داد: ما انتظار داشتیم این اقدام زودتر از اینها انجام می‌شد، با این اقدام ثابت شد که این ایران است که اگر اراده کند می‌تواند کشورهای اروپایی را به زانو درآورد.

با سایر کشورها همچون عربستان هم باید مقابله به مثل کنیم

رجایی خاطر نشان ساخت: چنین اقدامی باید در معادلات و روابط سیاسی با سایر کشورهایی که به دنبال فشار بر ایران هستند، مد نظر قرار گیرد، از جمله کشوری همچون عربستان سعودی که امروز به ضد انقلابیون ما کمک مالی می‌کند و مقاماتش تهدیدهای خاصی انجام می‌دهند.

وی اظهار کرد: دلیلی ندارد هر ساله تعداد بسیاری از مردم برای عمره به مکه مشرف شوند و اگر هم می‌روند نباید در این کشور خریدهای فراوان داشته باشند،این مسائل باید با روابط سیاسی ما یک ارتباط معنادار داشته باشند تا شیوخ عربستان بفهمند جایی در خاورمیانه ندارند و ما هم پشیزی برای آنها ارزش قائل نیستیم.

ابتکار عمل  همواره باید دست ایران باشد

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی باید همواره ابتکار عمل را به دست بگیرد گفت: ما باید با کسانی که از روی عناد و زورگویی و با روش‌های فشار و تهدید مسائل جمهوری اسلامی را دنبال می‌کنند و با سرکرده‌های استکباری دنیا قاطع و سریع برخورد کنیم و به آنها بفهمانیم که مسائل سیاسی و تجاری ایران با هم گره خورده و تحریم ایران منافع آنها را به خطر می‌اندازد.

انتهای پیام/ر10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول