اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون طرح تحول اقتصادی مجلس:

کشورهای دنیا تاب تحریم نفتی ایران را ندارند

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای دنیا تاب تحریم نفتی ایران را ندارند و این یک تهدید کوتاه مدت است.

کشورهای دنیا تاب تحریم نفتی ایران را ندارند

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: مصرف‌کنندگان عمده نفت ایران به دنبال داشتن قراردادهای بلند مدت و اطمینان از گردش چرخ صنعت خود برای انتقال و دریافت انرژی هستند.

نماینده مردم تهران و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی افزود: تهدید در زمینه تحریم نفتی ایران نمی‌تواند منافع بلند مدت کشورهای هدف خرید نفت ایران را تأمین کند چنان‌که کشورهایی مانند چین و هند اعلام کرده‌اند که در شرایط عملیاتی‌شدن تحریم‌ها نیز از ایران نفت خریداری می‌کنند.

وی با اشاره به ادعای عربستان سعودی در ارتباط با توانایی این کشور برای جایگزینی نفت ایران، اظهار داشت: قیمت نفت در صورت تهدید تحریم ایران بالاتر رفته و حتی در صورت وجود ظرفیت جای‌گزینی نفت ایران در کشور عربستان سعودی، خریداران نفت نمی‌توانند به سرعت خود را با قیمت جدید و صادر کننده جدید هماهنگ کنند.

رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: پالایشگاه‌های کشورهای خریدار نفت ایران با فرمول پالایش نفت سنگین ایران که نفت خاصی محسوب می‌شود هماهنگ است و تغییر این فرمول به نوع جدید نفت برای این کشورها نه تنها هزینه‌بر است بلکه زمان‌ نسبتا زیادی نیز طلب می‌کند.

مشارکت در انتخابات بسیار حائز اهمیت است

مصباحی‌مقدم ضمن اشاره به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به نزدیک بودن ایام انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نگاه ویژه دشمنان و جهان غرب به برگزاری این انتخابات در ایران، حضور پرشور مردم در این دوره از انتخابات حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: چنانچه نتیجه انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی نشان‌دهنده حضور حداکثری مردم و میزان بالای مشارکت باشد، دشمنان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اروپایی ملزم به تغییر نگاه خود به ایران و مسئله تحریم‌های علیه ایران هستند به ناچار فشارهای خود علیه جمهوری اسلامی ایران را کاهش می‌دهند.

نماینده مردم تهران و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با نقش مجلس در تحریم‌ها اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی مجلس قانون‌گذاری و نرم‌افزار مورد نیاز کنترل جامعه را تهیه می‌کند و به همین سبب مجلس کار مبنایی و نقش مهمی در این ارتباط دارد.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی با توجه به اقدام اتحادیه اروپا در ارتباط با اجرای تهدیدها و تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران، نسبت به این اتحادیه موضع‌گیری می‌کند.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول