اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان خواستار شد

سرمایه‌گذاری وزارت نفت برای کاهش آلودگی‌های زیست محیطی

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان کاهش آلودگی‌ها و تخریب‌های وزارت نفت و سرمایه گذاری این وزارتخانه برای احیای محیط زیست را خواستار شد.

سرمایه‌گذاری وزارت نفت برای کاهش آلودگی‌های زیست محیطی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی ظهر امروز در نخستین کنگره بین‌المللی گرد و غبار و آثار زیانبار آن، با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در محیط زیست به اندازه امور اجرایی و عمرانی اهمیت دارد، گفت: بخشی از سرمایه گذاری نفت باید در حفظ محیط زیست انجام شود و وزارت نفت به این باور برسد که برای کاهش آلودگی و تخریب‌های زیست محیطی اعتبار اختصاص دهد.

وی با انتقاد از رویکرد فعلی این وزارتخانه در اجرای این پروژه‌ها به خشکی و تخریب هورالعظیم اشاره کرد و افزود: این درست نیست که یک عده تالابی را خشک و عده‌ای دیگر برای احیای آن اقدام کنند، در حالی که باید از ابتدا سرمایه گذاری برای جلوگیری از تخریب‌ها پیش بینی می‌شد.

به گفته وی، وزارت نیرو و سازمان آب و برق خوزستان نیز باید تامین حق آبه تالاب‌ها را به باور تبدیل کند.

رئیس شورای اداری خوزستان با اشاره به اینکه پدیده گرد و غبار بسیاری از کشورهای آسیایی و آفریقایی را درگیر کرده است، اظهار داشت: تمام کشورهای منطقه تحت تاثیر تبعات مخرب این پدیده قرار دارند.

وی تصریح کرد: آثار زیانبار اقتصادی پدیده گرد و غبار تا کنون به طور جدی مورد توجه قرار نگرفته همچنین آثار این پدیده روی جسم و روان مردم، اراضی کشاورزی، منابع آب و تغییرات اقلیمی مورد بررسی قرار نگرفته است.

حجازی با توجه به منشاء خارجی ریزگرد‌ها عزم بین‌المللی را برای ریشه کن کردن این پدیده ضروری دانست و گفت: کنترل این پدیده از اختیار استان‌ها خارج است و باید اقدامات بین‌المللی در این زمینه صورت گیرد.

استاندار خوزستان تاکید کرد: افزایش و ارتقای تجهیزات و تکنولوژی‌های نوین برای پیش بینی و پیش آگاهی باید در استان‌های درگیر در اولویت قرار گیرد زیرا برنامه ریزی برای جامعه بر اساس این پارامتر‌ها انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: استانداردهایی برای تغییر در ساخت و ساز و معماری تعریف نشده است در حالی که نیاز به اجباری شدن استاندارد‌ها در این زمینه وجود دارد.

حجازی با اشاره به منابع محدود مالی تعیین اولویت‌ها برای امور اجرایی از جمله در زمینه کنترل منابع آب، آبخیزداری و بیابان زدایی را ضروری عنوان و اظهار امیدواری کرد که این کنگره بتواند در تعیین اولویت‌ها به مجریان کمک کند.

نخستین کنگره بین‌المللی گرد و غبار و آثار زیانبار آن از 26 تا 28 بهمن ماه توسط دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین در اهواز برگزار شده است.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول