اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار خراسان‌جنوبی

نخستین ایستگاه سنجش آلودگی هوای خراسان‌جنوبی افتتاح شد

خبرگزاری فارس: با حضور استاندار خراسان‌جنوبی و جمعی از مسئولان استانی نخستین ایستگاه سنجش آلودگی هوای خراسان‌جنوبی به بهره‌برداری رسید.

نخستین ایستگاه سنجش آلودگی هوای خراسان‌جنوبی افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، استاندار خراسان‌جنوبی در جمع کارکنان محیط زیست خراسان‌جنوبی و در افتتاح نخستین ایستگاه سنجش آلودگی هوای استان اظهار داشت: محیط زیست یک موضوع راهبردی، دقیق و حیاتی است که باید به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

قهرمان رشید افزود: باید این اهتمام در تمام دستگاه‌های اجرایی از جمله صنایع و معادن، راه‌سازی، نهادهای خدماتی و سایر نهادها باشد که رعایت اصول و حفاظت از محیط زیست را داشته باشند.

استاندار خراسان‌جنوبی همکاری مسؤلان با سازمان محیط زیست را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: اگر این همکاری‌ها به هر دلیلی با محیط زیست صورت نگیرد در آینده با مشکلات جدی مواجه می‌شویم که به راحتی قابل جبران نخواهد بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی نیز در این مراسم اظهار داشت: در دور سوم سفرهای استانی رئیس جمهور به خراسان‌جنوبی مصوباتی داشتیم که یکی از آنها خرید و راه‌اندازی ایستگاه سنجش کنترل کیفی هوای شهری بود که این مصوبه اجرایی شده است.

حمیدرضا صالحی با اشاره به ویژگی‌های این مرکز افزود: این مرکز شامل شبکه کنترل و پایش ایستگاه‌های سنجش هوای شهری، شبکه کنترل و پایش منابع آب استان، شبکه کنترل و پایش آلاینده‌های پساب صنایع استان و شبکه کنترل و پایش آلاینده‌های هوای صنایع استان است.

وی با اشاره به اعتبار این پروژه گفت: برای خرید این دستگاه مبلغ 200 میلیون ریال اعتبار صرف شده که از محل اعتبارات ملی و استانی تأمین شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی ادامه داد: با نصب و راه‌اندازی‌ این مرکز تمامی شهروندان می‌توانند از طریق اینترنت میزان آلودگی هوا را مشاهده کنند.

صالحی، متأثر بودن هوای منطقه از بادهای 120 روزه سیستان و وجود بیابان‌ها و کانون‌های فرسایش محیطی را از موارد ضرورت نصب این ایستگاه در خراسان‌جنوبی عنوان کرد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول