اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی:

ارومیه در آستانه آلودگی شدید قرار دارد

خبرگزاری فارس: مدیر کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی گفت: شهرستان ارومیه با وجود ترافیک‌های فراوان و بالا رفتن میزان دی‌اکسیدکربن هوا در آستانه آلودگی شدید هوا قرار دارد.

ارومیه در آستانه آلودگی شدید قرار دارد

 حسن عباس‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در حال حاضر ترافیک شهر ارومیه بالاست و این ترافیک سبب بالا رفتن میزان دی‌اکسیدکربن هوا می‌شود.

وی با تاکید بر کاهش میزان ترافیک در ارومیه، تصریح کرد: میزان دی‌اکسیدکربن هوا در ارومیه در ساعات پیک ترافیک بالاتر از حد استاندار می‌رسد.

این مسئول با تاکید بر کاهش بار ترافیکی در ارومیه، افزود: ایجاد خطوط BRT، توسعه فضای سبز شهری، عدم استفاده از خودروهای شخصی، ایجاد قطار شهری و فرهنگ‌سازی برای کاهش بار ترافیک در شهر می‌تواند سبب کاهش آلودگی هوای ارومیه شود.

عباس‌نژاد وجود معاینه فنی برای خودروها را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: کاهش میزان آلودگی هوای ارومیه و توجه به مؤلفه‌ها و شاخص‌های مؤثر در این زمینه می‌تواند ما را در این راستا کمک کند.

وی با تاکید توجه به بخش صنعت استان در این زمینه، گفت: در این راستا نصب سیستم‌های پایش و اجرای طرح خوداظهاری واحدهای صنعتی نیز در دست اقدام است.

این مسئول با تاکید بر برخورد قاطع در این زمینه، افزود: در این ارتباط با هیچ ارگان دولتی یا خصوصی تعارف نداشته و در صورت بروز هر گونه بی‌توجهی به استانداردهای زیست محیطی با خودداری از چشم‌پوشی و با قاطعیت تمام برخورد می‌شود.

انتهای پیام/غ20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول