اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در افق کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت

برنامه مقابله با آلودگی هوا در اصفهان وجود دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در حال حاضر در افق کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت برنامه مقابله با آلودگی هوا در اصفهان وجود دارد و استانداری اصفهان به صورت ویژه در این زمینه فعالیت می‌کند.

برنامه مقابله با آلودگی هوا در اصفهان وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، منصور شیشه‌فروش در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای اصفهان اظهار داشت: در آبان و آذر ماه جاری بیش از 30 جلسه در استانداری اصفهان در ارتباط با آلودگی هوای اصفهان برگزار شده و مجموعه‌های فعال در زمینه مشکلات زیست محیطی به شدت در راستای کاهش آلودگی هوای استان تلاش می‌کنند. 

وی اضافه کرد: استانداری اصفهان با تعامل و هماهنگی لازم با دستگاه‌های اجرایی در راستای برطرف شدن مشکلات و مدیریت بحران اقدامات مهمی را انجام داده است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سطح استان در راستای کاهش مشکلات زیست محیطی تصریح کرد: طی چند سال گذشته به دلیل استمرار شرایط خشک‌سالی، کمبود منابع آب و تشدید بیابان‌زایی شرایط آلودگی هوا و گرد و غبار در استان شدت یافته است.

وی به بروز پدیده اینورژن در استان اشاره کرد و ادامه داد: اصفهان در سال‌های گذشته در آذرماه به دلیل کاهش دمای هوا با پدیده اینورژن و افزایش آلودگی هوا مواجه شده است.

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه هوا‌شناسی، محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی حلقه‌ای هستند که براساس مصوبه هیئت دولت در زمان پایداری هوا اقدامات لازم را برای ساماندهی این وضعیت انجام می‌دهند، تأکید کرد: حدود 40 ایستگاه سلامت در سطح حدود 12 شهر اصفهان توسط دانشگاه علوم پزشکی در زمان شرایط آلودگی ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه انتقال رینگ ترافیکی نخست به رینگ ترافیکی سه از تصمیمات گرفته شده در استان در راستای کاهش آلودگی هوا به شمار می‌رود، بیان داشت: مداخلات آموزشی در بحث آلودگی هوا و تأثیرات آلودگی هوا بر روی سلامت از طرح‌های تحقیقاتی استان در زمینه آلودگی هوا محسوب می‌شود.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: هماهنگی در احداث ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در استان بوده که نمونه‌ای از این ایستگاه در شرق استانداری اصفهان ایجاد شده است.

وی با اشاره به برگزاری مانور گرد و غبار و مقابله با آلودگی هوا در سطح استان اظهار داشت: تأمین اعتبار 600 میلیون تومانی برای محیط زیست به منظور فعالیت در این عرصه و کمک به اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوا از فعالیت‌های استانداری اصفهان در زمینه ساماندهی وضعیت آلودگی هوا محسوب می‌شود.

شیشه‌فروش اضافه کرد: در حال حاضر در افق کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت برنامه مقابله با آلودگی هوا در اصفهان وجود دارد و استانداری اصفهان به صورت ویژه در این زمینه فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حجم سد زاینده‌رود حدود 214 میلیمترمکعب است، تصریح کرد: استان اصفهان پنج سال مستمر اثرات خشک‌سالی را تجربه می‌کند و خشک شدن حدود 50 درصد از چاه‌ها، قنوات و چشمه‌ها از نتایج خشک‌سالی‌های اصفهان به شمار می‌رود.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان به خشک شدن رودخانه زاینده‌رود در دو مقطع اشاره کرد و افزود: مجموعه‌های فعال در این زمینه در سطح استان با یک حرکت جهادگونه برای حفظ محیط زیست رودخانه اصفهان تلاش کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز آب جاری در رودخانه برای تأمین آب شرب است، تاکید کرد: حفظ حیات رودخانه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های استانداری اصفهان در این بخش بوده است.

شیشه‌فروش ادامه داد: مقابله با بیماری سالک و بیابان‌زایی نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در سطح استان است.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول