اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای بخش خسروشهر:

آلودگی رودخانه آجی‌چایی فاجعه انسانی را به دنبال دارد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای بخش خسروشهر با انتقاد شدید از بی‌توجهی مسئولان گفت: آلودگی رودخانه آجی‌چایی فاجعه انسانی را به دنبال دارد و موجب اثرات مخرب طولانی مدت در اهالی روستاهای پیرامونی خود خواهد شد.

آلودگی رودخانه آجی‌چایی فاجعه انسانی را به دنبال دارد

علی قادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با بیان اینکه آلودگی رودخانه آجی‌چایی فاجعه انسانی را به دنبال دارد، اظهار کرد: این رودخانه زمانی به عنوان عامل بقا و زندگانی روستاهای پیرامونی‌اش عمل کرده، ولی امروز در سایه وارد شدن فاضلاب چرمشهر، تخلیه ماشین‌های لجن‌کش و تخلیه چاه و کارخانه‌های ماشه‌شویی عملاً به‌عنوان تهدیدی جدی برای سلامتی و زندگانی اهالی روستاها تبدیل شده است.

وی افزود: به غیر از روستاهای اسفهلان و لاهیجان، اکثر روستاهای بخش خسروشهر و ایلخچی از این رودخانه بهره‌مند شده و از آب آن برای احشام و آبیاری اراضی کشاورزی استفاده می‌کنند که عملاً این آب برای احشام و محصولات کشاورزی مضر بوده و تهدیدی جدی برای زندگی روستاییان و احشام است.

رئیس شورای بخش خسروشهر با تاکید بر اینکه اکثر اهالی دچار بیماری‌های پوستی و برخی سرطان‌ها شده‌اند، تصریح کرد: بارها از طریق اداره کل محیط زیست، امور آب و فاضلاب، استانداری آذربایجان‌شرقی، فرمانداری تبریز، بخشداری خسروشهر و نمایندگان مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی این مشکل را مطرح و پیگیری کرده‌ا‌یم ولی تاکنون هیچ نتیجه‌ای حاصل نشده و اهالی روستاهای بخش با مشکل جدی مواجه هستند.

قادری با اشاره به اینکه این رودخانه 15 سال قبل محل کوچ پرندگان و حیوانات مختلف به خاطر دارا بودن چشم‌انداز طبیعی و دارا بودن شرایط زندگی موجودات زنده، بهترین منطقه برای حیات حیوانات بود، ادامه داد: این رودخانه در گذشته به دلیل داشتن لجن‌های داخلش به دلیل داشتن خاصیت درمانی یک منطقه توریستی و گردشگری بود و حتی ماهیان زنده بسیار بزرگی نیز در آن وجود داشت.

وی افزود: اگر دیر بجنبیم و اقدامی جدی و فوری برای رفع آلودگی آن با جلوگیری از ریختن فاضلاب کارگاه‌های ماشه‌شویی، کارخانجات چرم‌سازی چرمشهر تبریز، تخلیه چاه‌ها و ... انجام ندهیم، شاهد فاجعه انسانی در این منطقه از استان خواهیم بود.

قادری در ادامه با درخواست از مسئولان برای حل این معضل بزرگ گفت: امیدوارم این مشکل با انعکاس از طریق رسانه‌های گروهی استان به عنوان یک مشکل بزرگ مطرح تا مسئولان در زمینه حل این معضل اقدام جدی کنند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول