اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان:

طرح جامع کاهش آلودگی هوای کاشان اجرایی شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان بر لزوم اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوای کاشان تأکید کرد.

طرح جامع کاهش آلودگی هوای کاشان اجرایی شود

به گزارش خبرگزاری فارس ازکاشان، محمود لاهیجان‌زاده عصر امروز در سالن اجتماعات شهرداری کاشان اظهار داشت: ممنوعیت استقرار صنعت در خارج از شهرک‌های صنعتی تا شعاع 20 کیلومتری شهرها، محدوده طرح ترافیک شهرستان و ایجاد کمربند سبز شهرستان کاشان در طرح جامع کاهش آلودگی هوای کاشان باید لحاظ شود.

وی از ذرات معلق در هوا به عنوان یکی از منابع آلودگی هوای کاشان نام برد و گفت: برای مقابله با این پدیده نیاز به تسریع در ایجاد کمربند سبز کاشان است.

لاهیجان‌زاده ادامه داد: تسریع در جانمایی و ثبت محدوده کمربند فضای سبز کاشان توسط شهرداری این شهرستان، از ساخت و سازها و تغییر کاربری در محدوده کمربند سبز کاشان در آینده جلوگیری می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یادآور شد: مصوبه ایجاد کمربند سبز استان از جمله شهرستان کاشان در سفر دوم ریاست جمهوری به استان اخذ شده است اما با گذشت چند سال از تصویب آن از سوی مسئولان شهرستان کاشان پیگیری برای اجرای آن انجام نشده است.

لاهیجان‌زاده با اشاره به سفر چهارم هیئت دولت و پیگیری مصوبات اجرا نشده سفرهای قبلی، از فرمانداری و شهرداری کاشان خواست مصوبه کمربند سبز کاشان را پیگیری و اعتبارات مورد نیاز آن را تخصیص داده و اجرا کنند.

وی در ادامه ممنوعیت ایجاد صنایع تا شعاع 20 کیلومتری شهرستان کاشان را در طرح جامع کاهش آلودگی هوای کاشان حائز اهمیت دانست و گفت: به اندازه 50 سال آینده در کاشان شهرک صنعتی ایجاد شده است و این شهرستان به اندازه نیاز همه استان اصفهان شهرک صنعتی دارد.

لاهیجان‌زاده خاطرنشان کرد: چنانچه مجوز احداث صنایع در شعاع کمتر از 20 کیلومتر در شهرستان کاشان داده شود در آینده این صنایع به معضلی تبدیل می‌شوند که امکان جابه‌جایی آنها به هیچ صورت وجود ندارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان همچنین تعیین محدوده طرح ترافیک کاشان در طرح جامع کاهش آلودگی هوای کاشان را یادآور شد و گفت: خیابان‌های کم‌عرض کاشان توان بار سنگین ترافیک را حتی در خارج از وقت اداری که ترددها کاهش دارد را نیز ندارد.

لاهیجان‌زاده بر تسریع در تعیین محدوده طرح ترافیک کاشان تأکید کرد و گفت: با توجه به توسعه شهری نیاز اساسی به تسریع در تعیین طرح ترافیک کاشان است تا شهروندان کاشانی پیش از اجرای محدوده طرح ترافیک، این طرح به عنوان یک فرهنگ برای آنان تبیین شده و آماده پذیرش آن باشند.

وی همچنین با تأکید بر لزوم آینده‌نگری برای اجرای محدوده طرح ترافیک شهرستان کاشان، توسط مسئولان این شهرستان هشدار داد: در صورت سهل‌انگاری، امکان اجرای طرح محدوده طرح ترافیک در آینده وجود نداشته و مسئولان شهرستان باید در مصوبات خود از هم‌اکنون 50 سال آینده را ببینند.

در ادامه معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری ویژه کاشان نیز تأسیس کارخانه کمپوست توسط شهرداری و حمایت مالی اداره کل محیط زیست استان برای تأسیس این کارخانه در کاشان را خواستار شد.

حمیدرضا تأملی همچنین تهیه طرح جامع شهر کاشان و کاهش محدوده قانونی شهرستان را با اصلاحات انجام شده در این طرح یادآور شد و گفت: با اجرای طرح جامع شهر کاشان، حرکت به سوی نظام‌مند شدن بخش‌های مختلف شهرستان کاشان آغاز شده است.

وی همچنین از اختصاص 500 میلیون ریال اعتبار در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان کاشان برای مطالعه طرح جامع آلودگی هوای این شهرستان خبر داد.

تأملی بحران خشکسالی و دشت ممنوعه کاشان را یکی از چالش‌های بزرگ در اجرای کمربند سبز و توسعه فضای سبز شهرستان کاشان دانست و گفت: علاوه بر این، بافت تاریخی و موقعیت صنعتی موانعی دیگری برای اجرای طرح کمربند سبز کاشان هستند.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری ویژه کاشان در ادامه عنوان کرد: در آینده‌ای نزدیک، دومین تابلوی سنجش آلودگی هوا توسط اداره کل محیط زیست استان اصفهان خریداری و در یکی دیگر از متاطق آلوده شهرستان کاشان نصب و راه‌اندازی می‌شود.

مسئول کمیسیون فرهنگی شورای شهر کاشان نیز در این نشست، ورود صنعت و تکنولوژی به جامعه را موجب تخریب محیط زیست و نابودی انسان دانست و گفت: ورود تکنولوژی به زندگی انسان‌ها هر چند دارای مزایایی است اما یک‌سری تخریب‌ها و آسیب‌های جبران‌ناپذیری را نیز به دنبال دارد.

حسین واعظی در ادامه با اشاره به سرانه 31 متر فضای سبز برای هر شهروند کاشانی بیان کرد: شهرستان کاشان به لحاظ ایجاد فضای سبز و سرانه فضای سبز رتبه اول کشور را دارد.

اولین تابلو نمایشگر سنجش آلودگی هوای شهرستان کاشان در میدان 15 خرداد در ابعاد 4.5 در 5.5 با 200 میلیون تومان اعتبار امروز با حضور مدیرکل محیط زیست استان اصفهان به بهره‌برداری رسید. 

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول