اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی کرمان تاکید کرد:

بسته‌بندی فرآورده‌های دامی بهترین روش پیشگیری از آلودگی‌

خبرگزاری فارس: رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: بسته‌بندی بهترین روش در پیشگیری از آلودگی‌ها و سالم ماندن فرآورده‌ای دامی تولیدی است.

بسته‌بندی فرآورده‌های دامی بهترین روش پیشگیری از آلودگی‌

مینا قاضی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: آلودگی‌های ثانویه از جمله مخاطرات مهم سلامت فرآورده‌ای خام دامی هستند.

وی با اشاره به نظارت‌های دامپزشکی در تمام مراحل پرورش دام، طیور، آبزیان، زنبور عسل، مراحل تولید، بسته‌بندی و توزیع فرآورده‌ای خام دامی چون گوشت قرمز و سفید، شیر و عسل افزود: آلودگی‌های ثانویه از طریق محیط به فرآورده‌ای خام دامی منتقل می‌شوند، لذا بسته‌بندی بهترین روش در پیشگیری از این آلودگی‌ها و سالم ماندن فرآورده‌ای تولیدی است.

مشاور مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: به همین دلیل معتقد هستیم، فرهنگ مصرف محصولات بسته‌بندی باید در جامعه نهادینه شود و این مهم فقط با انجام آموزش‌های مدون و اطلاع‌رسانی گسترده با همکاری رسانه‌های جمعی ممکن است.

وی بیان داشت: به منظور افزایش ارائه خدمات مطلوب بهداشتی به هم استانی‌های عزیز و افزایش مصرف فرآورده‌ای خام دامی بسته‌بندی شده کارگاه‌های بسته‌بندی ماهی، میگو و مرغ باید گسترش یابد.

قاضی‌زاده با اشاره به اینکه بسیاری از مسمومیت‌های غذایی از طریق مصرف فرآورده‌هایی است که تاریخ مصرف آن‌ها گذشته و غیر قابل مصرف هستند، ایجاد می‌شود، عنوان کرد: تشخیص به موقع موارد تخلف و عرضه فرآورده تاریخ گذشته، می‌تواند از بروز این بیماری‌ها در بین شهروندان جلوگیری کند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به کمبود نیرو و اعتبارات دامپزشکی و گستردگی استان کرمان اذعان داشت: از مصرف‌کنندگان فرآورده‌های خام دامی بسته‌بندی شده درخواست می‌شود، تخلفات را گزارش کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان هنگام خرید محصولات با دقت لازم به درج تاریخ تولید و انقضا روی بسته‌بندی و شرایط نگهداری توجه موارد مشکوک را به منظور رسیدگی بازرسان نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی گزارش کنید.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول