اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی، توسعه و فناوری سازمان صنایع و معادن آذربایجان غربی خبر داد

492 واحد تاثیرپذیر از هدفمندسازی یارانه‌ها در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت برنامه‌ریزی، توسعه و فناوری سازمان صنایع و معادن آذربایجان غربی گفت: 492 واحد تاثیرپذیر از هدفمندسازی یارانه‌ها در استان آذربایجان غربی وجود دارد.

492 واحد تاثیرپذیر از هدفمندسازی یارانه‌ها در آذربایجان غربی

انوش ترابی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: تمام این واحدها از اختلاف قیمت سهمیه نفت و گاز استفاده کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در این زمینه 8 میلیارد تومان به واحدها در قالب یارانه پرداخت شده است، تصریح کرد: بیش از 600 میلیارد ریال در بخش خط اعتباری انرژی برای واحدهای تاثیرپذیر استان که دارای قرارداد با بانک‌های عامل هستند تخصیص یافته است.

این مسئول با اشاره به میزان تسهیلات پرداختی در این زمینه، افزود: در این راستا 400 میلیارد ریال به واحدهای صنعتی آسیب‌پذیر پرداخت شده است.

ترابی با بیان اینکه 37.5 میلیارد تومان از محل خط اعتباری هزینه انرژی به این واحدها تخصیص یافته است، گفت: این میزان اعتبار شامل 142 واحد که با بانک‌های قرارداد دارند، می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این از بابت اختلاف قیمت نفت کوره نیز به صورت بلاعوض حدود 500 میلیارد ریال برای واحدها پرداخت شده است.

این مسئول در ادامه با اشاره به حمایت ملموس ستاد تحول از واحدهای صنعتی تاثیرپذیر و غیر تاثیرپذیر استان اظهار داشت: به واحدهای صنعتی کمک هزینه بلاعوض نفت کوره مصرفی اختصاص یافته است که از این محل تا پایان آبان ماه نزدیک به 23 میلیارد ریال به این واحدها پرداخت شده است.

ترابی کاهش هزینه‌های تمام شده و افزایش بهره‌وری و مدیریت تولید را از جمله مهم‌ترین اثرات اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در بخش صنعت اعلام کرد و افزود: در زمینه واگذاری تسهیلات مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول