اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان تاکید کرد

لزوم مدرسه سازی در شهرک های اقماری شهر زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان بر لزوم مدرسه سازی در شهرک‌های اقماری شهر زنجان تاکید کرد.

لزوم مدرسه سازی در شهرک های اقماری شهر زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فیروز بهلولی در شورای آموزش و پرورش شهرستان زنجان اظهار داشت: آموزش و پرورش زنجان از آغاز امسال برنامه‌های بسیاری را در زمینه‌های مختلف برگزار کرده است.

وی با اشاره به برخی از برنامه‌های انجام شده توسط آموزش و پرورش زنجان در یک ماه گذشته یادآور شد: حضور فعال دانش‌آموزان و فرهنگیان زنجانی در راهپیمایی 22 بهمن از جمله برنامه‌های اجرا شده توسط آموزش و پرورش شهرستان زنجان است.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو زنجان همچنین با اشاره به اعزام دانش آموزان زنجانی به مناطق جنگی در قالب اردوهای راهیان نور اضافه کرد: در سال تحصیلی جاری دانش آموزان در دو گروه جداگانه به مناطق جنگی اعزام شدند.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست پسران دانش‌آموز زنجانی به مناطق جنگی اعزام شدند، افزود: در مرحله دوم نیز دانش‌آموزان دختر به مناطق جنگی اعزام شدند.

بهلولی با اشاره به اینکه در این نوع از اعزام فقط دانش‌آموزان پایه دوم دبیرستان به مناطق جنگی اعزام شدند، ادامه داد: این دانش‌آموزان در قالب درس آمادگی دفاعی به مناطق جنگی اعزام شدند.

وی با اشاره به برخی از برنامه‌های برگزار شده در مناطق جنگی یادآور شد: قرائت زیارت عاشورا، تبیین فداکاری‌های شهدا و بازدید از مناطق عملیاتی از جمله برنامه‌هایی است که در طول اعزام دانش‌آموزان به مناطق جنگی برگزار می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو زنجان همچنین با اشاره به برخی از برنامه‌های برگزار شده در طول دهه فجر اضافه کرد: حضور موثر در راهپیمایی روز 22 بهمن، حضور دانش‌آموزان در نماز جمعه و برگزاری مراسم‌ها ویژه به مناسبت بزرگداشت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌هایی است که توسط آموزش و پرورش برگزار شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم مدرسه سازی در مناطق مختلف زنجان یادآور شد: ساخت مدرسه در مناطق مختلف موجب سهولت دسترسی دانش‌آموزان به مدرسه و در نتیجه ادامه تحصیل می‌شود.

بهلولی با اشاره به اینکه توسعه زنجان از سال 70 به بعد رشد داشته است، اضافه کرد: در همان زمان توسعه مقرر شد که در شهرک جدیدی که ساخته می‌شود، در مقاطع مختلف مدرسه ساخته شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این روند در زنجان عملی نشده است، ادامه داد: هر پروژه آپارتمانی که بیش از 200 واحد ساخته می‌شود، سازنده موظف به ساخت مدرسه است.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان با اشاره به قول‌های داده شده در زمینه ساخت مدارس در شهرک‌های زنجان، یادآور شد: در حال حاضر چند شهرک در زنجان فاقد مدرسه است.

وی با بیان اینکه نبود مدرسه در شهرک موجب می‌شود، دانش‌آموزان در مناطق و سایر شهرک‌ها مشغول به تحصیل شوند، افزود: مسئولانی که ساخت شهرک‌ها را به عهده می‌گیرند باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

بهلولی بحث واگذاری زمین را نیز یکی دیگر از مسائل موجود در امر مدرسه‌سازی عنوان کرد و افزود: در صورتی که زمین مورد نیاز برای ساخت مدرسه در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد، مسئولان امر اقدام به ساخت مدرسه می‌کنند.

وی با اشاره به توسعه شهرک گلشهر کاظمبه اضافه کرد: با آمار به دست آمده با توسعه این شهرک بیش از 100 هزار نفر در این شهرک ساکن می‌شوند، که از این تعداد 35 هزار نفر دانش‌آموز و محصل هستند و مسئولان باید در زمینه ساخت مدرسه برای این تعداد دانش‌آموز اقدامات لازم را انجام دهند.

همچنین در ادامه این جلسه رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز با اشاره به آمادگی خیران برای ساخت مدارس در مناطق و شهرک‌های مختلف یادآور شد: خیران زنجانی در صورت فراهم بودن زمین مورد نظر آمادگی ساخت مدرسه در شهرک‌های مختلف را دارند.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول