اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل راه و ترابری گیلان خبر داد

پیشرفت 60 درصدی زیرسازی راه‌آهن قزوین‌-رشت

خبرگزاری فارس: مدیر کل راه و ترابری گیلان از پیشرفت 60 درصدی زیرسازی راه‌آهن قزوین‌-‌رشت خبر داد.

پیشرفت 60 درصدی زیرسازی راه‌آهن قزوین‌-رشت

سبحان‌الله علیپور امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آخرین وضعیت راه‌آهن گیلان اظهار داشت: برای پروژه راه‌آهن گیلان تاکنون 320 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 60 درصد زیرسازی راه‌آهن قزوین‌-‌رشت پیشرفت فیزیکی دارد و مطالعات بخش راه‌آهن در حوزه رشت به آستارا تکمیل شده و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از محل فروش اوراق مشارکت استفاده می‌شود.

این مسئول درباره زمان تکمیل پروژه راه‌آهن بیان داشت: برنامه‌ای که در این راستا به پیمانکاران برای راه‌آهن رشت‌-قزوین داده شده، تا پایان سال 91 است.

وی مجموع اعتبارات راه‌ و ترابری گیلان برای تمام پروژه‌های راهداری و راه‌سازی استان در سال 90 را مبلغ 120 میلیارد تومان عنوان کرد.

علیپور درباره وضعیت اجرای مصوبات هیئت دولت در بخش راه و ترابری گیلان بیان داشت: در دور نخست سفر هیئت دولت به گیلان 16 پروژه مصوب شد که در حال حاضر دارای 95 درصد پیشرفت فیزیکی است.در دور دوم سفر هیئت دولت به گیلان 18 مصوبه داشتیم که به 33 پروژه تبدیل شده و میانگین پیشرفت حدود 70 درصد است.

این مسئول مصوبات دور سوم هیئت دولت در بخش راه و ترابری گیلان را 27 مصوبه عنوان کرد و اذعان داشت: این تعداد مصوبه به 70 پروژه تبدیل شده که پیشرفت خوبی داشته اما هنوز عددی از میزان این پیشرفت را مشخص نکردیم.

وی گفت: یکی از مهم‌‌ترین مصوبات سفر هیئت دولت به گیلان مطالعه راه کلاچای‌-رحیم‌آباد-قزوین بوده که این پروژه ملی است اما وزارت راه و ترابری مطالعات آن را به گیلان واگذار کرده است.به همین دلیل برای پروژه مذکور مشاور جذب شده و مبادله قرارداد صورت گرفته و مشاور نیز در حال مطالعه تمام این پروژه است.

به گفته وی بخشی از مسیر رحیم‌آباد به سد پلرود پروژه مذکور به پیمانکار ابلاغ شده و مشغول به‌کار است.

علیپور با بیان اینکه اعتبار این پروژه در سال 91 پیش‌بینی شده است خاطر نشان کرد: راه کلاچای‌-‌رحیم‌آباد- قزوین یکی از پروژه‌های مهم شمال کشور است.این مسیر به عنوان یک راه پدافند غیر عامل برای گیلان تلقی می‌شود و برای توسعه کشاورزی و توریستی منطقه بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/خ۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول