اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با فرا رسیدن سال جدید

معتادان خیابانی و پرخطر جمع‌آوری می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم گفت: همزمان با فرا رسیدن سال جدید، اقدامات لازم در زمینه جمع‌آوری معتادان تابلو،‌ کارتن‌خواب‌ها و معتادین پر خطر با هزینه فرماندهی نیروی انتظامی انجام می‌شود.

معتادان خیابانی و پرخطر جمع‌آوری می‌شوند

منوچهر طالبی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم ابراز داشت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با معاونت قضایی و رئیس دادگاه انقلاب در خصوص نزدیک شدن به سال جدید و تردد زائران و مسافران به قم، از 21 بهمن ماه سال جاری اقدامات لازم در زمینه جمع‌آوری معتادان تابلو،‌ کارتن‌خواب‌ها و معتادین پر خطر با هزینه فرماندهی نیروی انتظامی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: طبق این طرح معتادین به کمپ‌های ترک اعتیاد اجباری زیر نظر معاونت قضایی و انتظامی اعزام می‌شوند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم اضافه کرد: امکان خروج از این کمپ‌ها قبل از ترک وجود ندارد و فرد معتاد تا زمان ترک کامل در این مکان حضور دارد و مورد درمان و مراقبت‌های لازم قرار می‌گیرد.

طالبی اذعان کرد: کمپ اولیه مبارزه با مواد مخدر با گنجایش 150 نفر بوده که از ابتدای سال تاکنون 500 نفر بیمار به این کمپ تردد داشته است که در حال حاضر کمپ جدید گنجایش 200 نفر را دارد که بیماران در سه مرحله در کمپ زیر نظر درمان قرار دارند و خانواده‌‌های آنان نیز آموزش‌های لازم را در خصوص نحوه برخورد،‌ نگهداری و تاثیرات روانی فرد بعداز ترک را فرا می‌گیرند.

* کارگاه تولید مواد صنعتی مواد مخدر در قم وجود ندارد

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم اظهار داشت: با توجه به اینکه 95 درصد افرادی که به هر نوعی با مواد مخدر در ارتباط هستند، شناسایی شده‌اند هیچ کارگاهی در استان قم مبنی بر تولید مواد سنتی یا صنعتی مواد مخدر وجود ندارد.

وی در خصوص میانگین سنی معتادین در استان قم افزود: با وجود میزان مهاجرت به استان قم میانگین سنی مصرف‌کنندگان بین 20 تا 30 سال عنوان شده است که به علت دسترسی آسان، ساده بودن نوع مصرف مواد مخدر صنعتی بیشترین گرایش جوانان به استعمال مواد مخدر صنعتی است.

طالبی در پایان با اشاره به شماره تماس مرکز مبارزه با مواد مخدر استان قم گفت: شهروندان عزیز می‌توانند به منظور مشاهده هرگونه جرائم مربوط به مواد مخدر به منظور کمک به پلیس مبارزه با مواد مخدر با شماره‌های 2184040 و 7222202  که به طور شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سئوالات و اخبار شهروندان هستند، اطلاع دهند.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول