اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین شورای هماهنگی مواد مخدر خراسان شمالی خبر داد

اعمال قوانین سنگین عربستان برای حاملان مواد مخدر

خبرگزاری فارس: جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی با اشاره به قوانین سنگینی که عربستان برای حاملان مواد مخدر وضع کرده است، گفت: قانون عربستان در این خصوص بسیار سختگیرانه است.

اعمال قوانین سنگین عربستان برای حاملان مواد مخدر

به گزارش خبرگزاری فارس از شیروان محمدرضا یزدان‌پناه در همایش زائران عمره این شهرستان اظهار داشت: حتی کشف یک گرم مواد مخدر در عربستان موجب اعمال مجازات سنگین از جمله اعدام خواهد شد.

وی گفت: اعدام در این کشور نیز به صورت قطع گردن بوده از این رو باید حجاج توجه لازم را برای جلوگیری از حمل مواد مخدر به عربستان داشته باشند.

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی با تأکید بر اینکه در این کشور اعتیاد در هر صورت جرم بوده و شش ماه زندانی دارد، تصریح کرد: همچنین حکم افرادی که اقدام به خرید و فروش مواد مخدر کنند، اعدام است.

وی ادامه داد: صرفاً در حج عمره سال گذشته 36 نفر از زائران استان به خاطر حمل مواد مخدر در فرودگاه شناسائی و از سفر آنان به عربستان جلوگیری شد.

یزدان‌پناه با بیان اینکه هشت نفر از حجاج حج تمتع استان نیز به خاطر داشتن مواد مخدر از اعزام به سرزمین وحی بازماندند، گفت: گذرنامه این افراد نیز ابطال می‌شود.

وی افزود: از ابتدای اعزام حجاج این استان به حج عمره در ماه جاری یک نفر از این حجاج به خاطر داشتن مواد مخدر از عزیمت به حج تمتع جا ماند.

یزدان‌پناه در بخش دیگری حمل هر نوع قرص‌های روان‌گردان و داروهای کدئین‌دار را به عربستان ممنوع اعلام کرد و گفت: مدیران کاروان‌ها باید در این زمینه اطلاع‌رسانی بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر از فردی در مرحله نخست مواد مخدر در فرودگاه کشف شود، ضمن بازگرداندن از سفر معنوی حج به مدت یک تا پنج سال گذرنامه آنان توقیف شده که در صورت تکرار گذرنامه متهم توقیف و وی ممنوع الخروج می‌شود.

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی اظهار داشت: با هماهنگی‌های انجام شده پرونده متهم نیز در مراجع قانونی رسیدگی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: تشدید این سخت‌گیری‌ها به منظور جلوگیری از حمل مواد مخدر توسط زائران ایرانی بوده که گاهی با حمل مواد مخدر نظام اسلامی را زیر سئوال می‌برند.

به گفته یزدان‌پناه در سفر معنوی حج، حجاج باید خود را آماده کرده تا از برکات معنوی این سفر هر چه بیشتر استفاده کنند.

وی یادآورشد: حجاج بعد از این سفر معنوی نیز فریضه امر به معروف و نهی از منکر را ترویج کنند.

انتهای پیام/و۱۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول