اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم خبر داد

انهدام باندهای تهیه و توزیع مواد مخدر در قم

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی قم از شناسایی و انهدام باندهای تهیه و توزیع مواد مخدر در استان قم خبر داد.

انهدام باندهای تهیه و توزیع مواد مخدر در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم منوچهر طالبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم در بهمن ماه سال جاری گفت: در پی تلاش اطلاعاتی پلیس مواد مخدر استان قم پنج باند مواد مخدر شناسایی، دستگیر و منهدم شده است.

وی افزود: شناسایی این باندها تاثیر بسزایی در خصوص فعالیت خرده‌فروشان مواد مخدر داشته است و همچنین اغلب خرده‌فروشان نیز شناسایی شده و برای آنها پرونده تشکیل شده‌ است.

طالبی ادامه داد: پلیس مبارزه با مواد مخدر با مستندسازی‌های انجام شده و اعمال نفوذ توانسته است مشخصات سجلی افراد را نیز به دست آورده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم عنوان کرد: در تاریخ ششم بهمن ماه، 48 کیلو و 800 گرم  مواد مخدر از پنج نفر قاچاقچی سابقه‌دار در خیابان آذر که به طور مستمر و فعال مواد مخدر را به صورت خرده‌فروشی در کمتر از یک‌ ساعت توزیع می‌کردند، کشف شد.

وی بیان داشت: با توجه به تلاش وسیع و گسترده پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم 41 کیلو و 650 گرم تریاک، 34 کیلو  و 560 گرم حشیش و 250 گرم شیره نیز کشف شده است.

طالبی خاطرنشان ساخت: خانواده‌ای واقع در خیابان صفاشهر که به صورت فعال در توزیع مواد دست داشتند و 110 نفر از این محل مواد مورد نیاز خود را تهیه می‌کردند، شناسایی شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم تصریح کرد: در 16 بهمن ماه، در یک واحد صنفی سوپر مارکت در کیلومتر 25 قم -تهران نیز، پنج نفر خرده‌فروش انواع مواد مخدر در مسیر تردد کامیون‌های عمومی شناسایی شدند که از متهمان به تفکیک 417 گرم تریاک، 252 گرم شیره و 55 گرم شیشه کشف شده است.

وی ادامه داد: در تاریخ 17 بهمن ماه نیز سه نفر قاچاقچی مواد مخدر به همراه یک نفر از متهمان فراری که به قصد مرخصی از زندان متواری شده بود، دستگیر شدند.

طالبی اذعان داشت: در ادامه از این افراد در منزل مسکونی واقع در منطقه شیخ‌آباد که کار ساخت پایپ ( لوله شیشه‌ای جهت مصرف شیشه) را انجام می‌دادند، سه کیلو گرم شیشه کشف شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم گفت: کل مواد مکشوفه در پنج مرحله عملیاتی 131 کیلو و 199 گرم بوده است که به تفکیک بیش از پنج کیلوگرم شیشه، 91 کیلوگرم تریاک و 34 کیلو گرم حشیش کشف بوده است.

وی در خصوص مجازات کشف شیشه تصریح کرد: با توجه به آثار مخرب مصرف مواد مخدر شیشه و آلوده کردن جامعه، مجازات مواد مخدر شیشه در طیف هرویین بوده و به همراه داشتن بالاتر از 30 گرم از آن مجازات اعدام برای فرد مجرم در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان قم نخستین استان راه‌اندازی کمپ اجباری بوده است، گفت: کشور ایران به عنوان یک پایه‌گذار امر پیشگیری نوین در زمینه مواد مخدر در منطقه خاورمیانه مطرح است که نخستین کمپ با هزینه‌ای حدود 500 میلیون تومان در استان قم ساخته شده است.

طالبی افزود: هزینه نگهداری برای هر نفر  195 هزار تومان در ماه است، همچنین در این مراکز پزشک روانشناس، امکانات دارویی و درمانی و ورزشی وجود داشته که در صورت لزوم درمان برخی از معتادین تا دو ماه تمدید می‌شود.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول