اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان خبر داد

کشف بیش از یک تن مواد مخدر در گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان از کشف یک تن و 760 کیلوگرم انواع مواد مخدر در 10 ماهه نخست امسال در این استان خبر داد و گفت: در این مدت 62 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در گیلان متلاشی شده است.

کشف بیش از یک تن مواد مخدر در گیلان

محمدحسین کارگرنیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به میزان کشفیات مواد مخدر در گیلان اظهار داشت: در 10 ماهه نخست امسال بیش از یک هزار و 760 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان کشف و ضبط شد.

وی این کشفیات را شامل 899 کیلو تریاک، 492 کیلو حشیش،77 کیلو شیشه، 24 کیلو هروئین و بقیه را انواع مواد مخدر دیگر عنوان کرد.

این مسئول با اشاره به اجرای طرح‌های ویژه مبارزه با مواد مخدر در استان اذعان کرد: طرح پاکسازی نقاط آلوده از جمله طرح‌های اجرا شده مبارزه با مواد مخدر در سطح استان است.

وی ادامه داد: با اجرای 11 مرحله از این طرح، حدود 153 کیلوگرم مواد مخدر کشف و یک‌هزار و 409 نفر از عاملان تهیه، توزیع و مصرف کننده مواد شناسایی و دستگیر شدند.

کارگرنیا طرح جمع‌آوری معتادان پرخطر در سطح استان را یکی دیگر از اقدام‌های انجام شده پلیس مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد و اظهار داشت: با اجرای این طرح 108 کیلو انواع مواد کشف و یک‌هزار و 602 نفر دستگیر شدند.

وی کنترل محورهای مواصلاتی و ارتقای امنیت اجتماعی را از جمله طرح‌های پلیس مواد مخدر استان دانست و گفت: ماموران مبارزه با مواد مخدر استان با اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی موفق به کشف 243 کیلوگرم انواع مواد مخدر و دستگیری 719 نفر شدند.

به گفته رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان، با اجرای طرح کنترل محورهای مواصلاتی نیز 243 کیلوگرم انواع مخدر کشف و 719 نفر نیز در این راستا دستگیر و به مقامات ذی‌صلاح معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع از اجرای 34 مرحله طرح‌های پاکسازی نقاط آلوده، جمع‌آوری معتادان پرخطر، کنترل محورهای مواصلاتی و ارتقای امنیت اجتماعی در سطح استان مقدار 534 کیلوگرم انواع مخدر کشف شد.

کارگرنیا این کشفیات را شامل 312 کیلو تریاک، 156 کیلو حشیش، 5 کیلو هروئین و 157 کیلو انواع مواد مخدر عنوان کرد و افزود: در این راستا 3 هزار و 903 نفر نیز دستگیر شدند که 2 هزار و 303 نفر نگهدارنده مواد، 630 نفر توزیع کننده و 79 نفر قاچاقچی هستند.

وی باندهای متلاشی شده تهیه و توزیع مواد مخدر گیلان را در مدت مذکور  63 باند اعلام کرد و گفت: بخش کشفیات باندهای مواد مخدر نسبت به سال گذشته 26 درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان، اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی را از جمله اقدام‌های موثر پلیس مبارزه با مواد مخدر استان برشمرد و یادآور شد: برگزاری 45 کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد که توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر استان برای کاهش تقاضا در محیط‌های مختلف نظیر اداره‌ها، سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌های نظامی و انتظامی  برگزار شد، از جمله اقدام‌های موثر پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بوده که در مجموع 10 هزار و 645  نفر تحت آموزش قرار گرفتند.

وی برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی مختلف در سطح مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز اداری استان به‌ منظور آگاه‌سازی مردم از مضرات مصرف مواد مخدر و آشنایی با انواع مخدر را از دیگر اقدام‌های پلیس مواد مخدر استان ذکر کرد و متذکر شد: در این راستا تعداد کثیری cd و بروشور آموزشی در بین آحاد جامعه توزیع شده است.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول