اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همسفر با دولت/38

اختصاص 20 میلیارد تومان به تجهیز و رفع نقص 2 بیمارستان سمنان

خبرگزاری فارس: استاندار سمنان از اختصاص 20 میلیارد تومان به تجهیز و رفع نقص دو بیمارستان استان سمنان خبر داد.

اختصاص 20 میلیارد تومان به تجهیز و رفع نقص 2 بیمارستان سمنان

عباس رهی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان با اشاره به پروژه‏های مهم سفر رهبر انقلاب به استان سمنان، از احداث بیمارستان 220 تخت‌خوابی سمنان با اعتبار 33.4 میلیارد تومان و احداث بیمارستان 160 تخت‌خوابی دامغان با اعتبار 29.8 میلیارد تومان به عنوان دو پروژه مهم این سفر سخن به میان آورد.

رهی تصریح کرد: برای تجهیز و رفع نقص بیمارستان‏های 220 و 160 تخت‌خوابی سمنان و دامغان، اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به روند تجهیز بیمارستان‏های سمنان و دامغان گفت: 100 درصد خرید تجهیزات کارشناسی و لوازم مورد نیاز معلوم شده است.

استاندار سمنان با بیان اینکه 50 درصد تجهیزات خریداری شده و در انبار موجود است، اظهار کرد: 40 درصد تجهیزات مناقصه صورت پذیرفته و در حال دریافت اجناس و 10 درصد نیز در حال برگزاری مناقصه است.

* 33.4 میلیارد تومان برای بیمارستان سمنان هزینه شد

استاندار سمنان با تشریح مشخصات این دو پروژه شاخص سفر معظم‏له به استان سمنان گفت: بیمارستان 220 سمنان در شهر سمنان و با مساحت زمین چهار هکتار ساخته شده است.

وی افزود: سطح زیربنای بیمارستان سمنان، 25 هزار مترمربع و سطح ساختمان اصلی آن، 23 هزار و 700 مترمربع است.

رهی سطح ساختمان‏های جنبی بیمارستان 220 تخت‌خوابی سمنان را یک هزار و 300 مترمربع اعلام کرد و گفت: اجرای این طرح از یکم دی‌ماه سال 1385 آغاز شده است و عملیات اجرایی در 23 اسفند همان سال صورت اجرایی به خود گرفت.

وی اعتبار مصوب این طرح را تا کنون 33.4 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ساخت بیمارستان جدید سمنان پیشرفت فیزیکی مناسبی داشته و تحویل موقت شده است.

* بیمارستان دامغان تحویل موقت شده است

استاندار سمنان هم‌چنین در بیان فعالیت‏های انجام شده برای احداث بیمارستان 160 تخت‌خوابی دامغان اظهار کرد: این بیمارستان در شهر دامغان و با مساحت زمین 10 هکتار ساخته شده است.

رهی سطح زیربنای این بیمارستان را 20 هزار و 500 مترمربع اعلام کرد و ادامه داد: سطح ساختمان اصلی این طرح نیز 18 هزار و 700 مترمربع است.

وی سطح ساختمان‏های جنبی بیمارستان دامغان را یک هزار و 800 مترمربع ذکر کرد و گفت: این طرح نیز از یکم دی‌ماه سال 1385 آغاز شده و زمان آغاز عملیات اجرایی آن، 23 اسفندماه همان سال است.

استاندار سمنان اعتبار مصوب برای ساخت بیمارستان دامغان را تاکنون بیش از 29.8 میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: این طرح نیز تحویل موقت شده است.

انتهای پیام/غ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول