اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان تاکید کرد

ضرورت تشکیل تیم‌های کنترل عفونت‌های بیمارستانی در بیمارستان‌ها

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان با اشاره به وجود مشکل در گزارش‌های ارائه شده درباره عفونت‌های بیمارستانی در سطح کشور از جمله بیمارستان‌های زنجان، بر ضرورت تشکیل تیم‌های کامل در این زمینه تاکید کرد.

ضرورت تشکیل تیم‌های کنترل عفونت‌های بیمارستانی در بیمارستان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رضا صائینی ظهر امروز در سمینار نظام مراقبت‌ و کنترل عفونت‌های بیمارستانی که در بیمارستان ولی‌عصر زنجان برگزار شد، با اشاره به وجود کمیته‌های چند گانه کنترل عفونت‌های بیمارستانی در سطح ملی، دانشگاهی، استانی و شهرستانی اظهار داشت: مسئولان ارشد و عالی رتبه بهداشت و درمان کشور عضو این کمیته‌ها هستند.

وی با یادآوری عضویت مقام‌های عالی رتبه نظام بهداشت درمان و آموزش علوم پزشکی کشور در کمیته کنترل عفونت‌های بیمارستانی افزود: واقعیت این است که نظام گزارش گیری در کشور مشکل دارد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان تصریح کرد: بسیاری از اطلاعات در مورد عفونت‌های بیمارستانی گزارش نمی‌شود چون ترس از عواقب گزارش آن در بین کادر درمانی وجود دارد.

وی با اشاره به تعریف وظایف مختلف برای اعضای کمیته‌های کنترل عفونت‌های بیمارستانی اضافه کرد: تدوین راه حلی برای نظام مراقبت عفونت‌های بیمارستانی و همچنین جلب حمایت‌های سیاسی برای کنترل بیمارستان‌ها از جمله وظایف تعریف شده برای کمیته‌های کنترل عفونت‌های بیمارستانی است.

صائینی با اشاره به وجود کمیته کنترل عفونت‌های بیمارستانی در دانشگاه گفت: آخرین جلسه این کمیته با ریاست رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تشکیل و تصمیمات مهمی در آن برای مقابله با عفونت‌های بیمارستانی اتخاذ شده است.

وی ارزشیابی عملکردهای تیم کنترل عفونت‌های بیمارستانی را از جمله تصمیمات مهم کمیته دانشگاهی کنترل عفونت‌های بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان عنوان کرد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان با اشاره به کمیته شهرستانی کنترل عفونت‌های بیمارستانی اضافه کرد: وظیفه این کمیته هیچ فرقی با کمیته استانی و دانشگاهی ندارد جز اینکه این کمیته وظیفه کنترل عفونت‌های بیمارستانی شهرستان مربوطه را بر عهده دارد.

وی نگرانی موجود در سطح بیمارستان‌ها را عدم مشخص شدن وظیفه پزشک و پرستار کنترل عفونت بیمارستانی عنوان کرد و گفت: اغلب وظیفه کنترل عفونت‌های بیمارستانی به کسانی واگذار می‌شود، که وظایف دیگری هم دارند به طوری که وظایف دیگر این مسئولیت را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

صائینی ارائه گزارش‌های دقیق عفونت‌های بیمارستانی را از درخواست‌های مسئولان ارشد بهداشت استانی اعلام کرد.

وی بر جدی گرفته شدن تشکیل تیم‌های کنترل عفونت‌های بیمارستانی تاکید کرد و افزود: این تیم باید با ترکیب کامل در بیمارستان‌ها تشکیل شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان با اشاره به اینکه جلسات کمیته‌های عفونت‌های بیمارستانی ماهانه تشکیل می‌شود، تصریح کرد: هر وقت هم  ضرورت ایجاد شود کمیته کنترل عفونت‌های بیمارستانی تشکیل می‌شود.

وی خطاب به اعضای کمیته‌های کنترل عفونت‌های بیمارستان گفت: فرم‌های کنترل عفونت‌های بیمارستانی باید به دقت پر شود، تا بتوان اقدامات لازم را در این زمینه برنامه‌ریزی و سپس عملیاتی کرد.

انتهای پیام/م10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول