اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظرف 2 ماه آینده

بیمارستان میناب به C-RM مجهز می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از تجهیز بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) میناب به دستگاه C-RM طی دو ماه آینده خبر داد.

بیمارستان میناب به C-RM مجهز می‌شود

محمد شکاری در حاشیه کلنگ‌زنی مرکز ام.آر.آی شرق هرمزگان در بیمارستان میناب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهر با بیان این که بیش از 30 متخصص در بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) میناب مشغول خدمات‌دهی به مردم هستند، افزود: اضافه شدن جراح مغز و اعصاب از بین افراد با تجربه و بردمن دانشگاه علوم پزشکی تهران، به این بیمارستان قدم مؤثر دیگری در راستای ارائه خدمات بهتر به مردم میناب و شرق هرمزگان است.

وی احداث و راه اندازی مرکز ام آر آی در میناب را آرزوهای دیرینه مردم شرق استان عنوان کرد و افزود: اقدامات اولیه انجام و موافقت اصولی آن گرفته شده و هم‌زمان با اجرای پروژه دستگاه آن نیز از کشور آلمان خریداری می‌شود.

شکاری در مورد واگذاری سایر دستگاه‌ها به بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) گفت: تجهیزاتی نظیر آرتروسکوپی تجهیزات گران قیمتی نیست و اگر بیمارستان تشخیص دهد که به آن نیاز دارد می‌تواند از منابع بیمارستان خریداری کند، ضمن این که دانشگاه علوم پزشکی نیز در این راستا کمک می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: علاوه بر دستگاه آرتروسکوپی که تهیه آن برای بیمارستان میناب در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی است، دستگاه C-RM نیز که یک دستگاه فلوروسکوپی پیشرفته و دیجیتال است به تجهیزات این بیمارستان اضافه می‌شود.

وی در خصوص کاربرد دستگاه C-RM گفت: با استفاده از این دستگاه زیر راهنمای سونوگرافی می‌شود همه ارگان‌های بدن نظیر مغز، استخوان و بافت‌های آن، عروق و احشای شکم را مورد بررسی قرار داد.

شکاری افزود: جراح مغز و اعصاب، ارتوپد و گروه‌های مختلف جراحی با استفاده از این دستگاه می‌توانند به صورت آن‌لاین بافت را مشاهده و مریض را جراحی کنند.

وی با بیان این که خرید این دستگاه بستگی به شرایطی دارد ابراز داشت: تا دو ماه آینده دستگاه‌های C-RM و آرتروسکوپی خریداری و به بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) میناب تحویل می‌شود.

این مسئول اظهار داشت: دستگاه C-RM برای همه گروه‌های جراحی کاربرد دارد و نیازهای ارتوپد، چشم پزشک، گوش و حلق و بینی و جراح مغز و اعصاب را برطرف می‌کند.

شکار بیان داشت: برای استقرار جراح مغز و اعصاب در بیمارستان میناب 2 میلیارد ریال در زمینه تجهیز اتاق عمل و فراهم کردن امکانات مورد نیاز جراح هزینه شده است.

انتهای پیام/صا10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول