اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

22 بهمن آغاز بیداری جهان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند گفت: 22 بهمن آغاز بیداری جهان است و در برهه کنونی باید در راهپیمایی 22 بهمن حضوری پررنگ داشته باشیم.

22 بهمن آغاز بیداری جهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی ظهر امروز در خطبه‏های آیین وحدت‏بخش نماز جمعه این هفته دماوند که با حضور پرشور نمازگزاران این شهر برگزار شد، ضمن گرامیداشت ولادت پیامبر اسلام (ص) و امام صادق (ع) اظهار کرد: افتخار می‏کنیم که رهبر انقلاب ما از فرزندان و سلاله رسول‏الله و راه، خط و شیوه ایشان همانند پیامبر (ص) است.  

وی ادامه داد: در میان فقهایی که همواره پرچم‏دار محبت نسبت به پیامبر (ص) بوده‏اند، امام راحل این توفیق را پیدا کردند که تنها فقیهی باشند که بعد از پیامبر (ص) تشکیل حکومت دادند و بلافاصله پس از پیروزی به صدور انقلاب پرداختند.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه پیامبر (ص) با وجود اینکه نه تجهیزات داشتند و نه افرادی تشکیل حکومت دادند، تصریح کرد: پیامبر (ص) با ندای اینکه ما مرد وظیفه‏ایم، این کار را انجام دادند.

علاءالدینی افزود: امام راحل همچون پیامبر (ص) در راستای خدمت به مردم تلاش می‏کردند و همواره خود را همنشین محرومان می‏دانستند.

وی افزود: پیامبری که در معراج به عرش رفته بود، در کنار مساکین می‏نشست و همواره دعا می‏کرد که خداوند ایشان را با فقرا محشور کند.

امام جمعه دماوند تاکید کرد: امام راحل نیز همواره در راستای خدمت به مردم تلاش می‏کردند و زمانی که گزارش خدمت به مردم از سوی مسئولان ارائه می‏شد، امام خوشحال می‏شدند و به وجد می‏آمدند.

علاءالدینی افزود: امام راحل همچون پیامبر (ص) عقیده داشتند که دین از سیاست جدا نیست و مساجد باید همواره مرکز شبهه‏زدایی از افکار باشد.

وی با بیان اینکه پیامبر (ص) به جوانان میدان می‏دادند، تاکید کرد: وزیر داخله پیامبر (ص)، جوانی 25 تا 26 ساله به نام امیرالمومنین (ع) بود و همچنین وزیر امور خارجه، فرمانده جنگ و امام جمعه شهر مدینه از جوانان بودند.

امام جمعه دماوند با اشاره به اینکه امام راحل نیز در انقلاب به جوانان زیاد بها می‏دادند، گفت: امام توانست با سرمشق گرفتن از پیامبر (ص)، نقش حضور جوانان در سرنوشت خودشان را به آنها بشناساند.

علاءالدینی با بیان اینکه پیامبر (ص) فرمودند که رای مردم برای من بسیار الهام‏بخش است، تاکید کرد: رمز پیروزی ما در 22 بهمن اجتماع ملت بود و امام ملتی را به صحنه آوردند که با جان، مال و آبروی خود به صحنه بیایند، بمانند و در مقابل هجمه‏ها استوار باشند.

وی تصریح کرد: همچنین پیامبر (ص) به زنان میدان دادند و برای آنها ارزش قائل شدند و امام راحل نیز در انقلاب زنان را به صحنه تظاهرات آوردند و امروز نیز در جهان این الگو سرنوشت‏ساز شده و جوانان و زنان جلودار هستند.

امام جمعه دماوند گفت: امام راحل در وصیت‏نامه خود فرمودند که مردم ایران از مردم حجاز در عصر پیامبر (ص) بالاتر هستند.

علاءالدینی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نماد ظهور است، تصریح کرد: در 22 بهمن سال 57، این حضور توانست حکومت نظامی را به سقوط بکشاند و هجمه‏ها و تهدیدها را خنثی کند.

وی تاکید کرد: با حضور خود می‏توانیم هزینه‏ها و تلاش‏های دشمن را از بین ببریم و اگر بخواهیم انقلاب را نماد حضور بدانیم، باید انقلاب اسلامی را با کشورهای دیگر مقایسه کنیم.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه انقلاب با رای‏گیری مردم را در صحنه نگه می‏دارد، افزود: قبل از انقلاب رای مردم معنا نداشت و تصنعی بود.

علاءالدینی با بیان اینکه کشورهای منطقه چه مدالی برای افتخار به حضور مردم دارند، افزود: آنچه میدان را حفظ می‏کند و دشمنان را می‏ترساند، حضور مردم در صحنه است.

وی اظهار کرد: در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات باید حضور پررنگ داشته باشیم و امروز به برکت اسلام این حضور جهانی شده است.

امام جمعه دماوند ادامه داد: 22 بهمن آغاز بیداری جهان است که به ظهور امام نورانی حضرت ولی‏عصر (عج) چشم دوخته است.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول