اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در گیلان:

راهپیمایی مردم در 22 بهمن گسترده است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه مردم در راهپیمایی فردا نشان می‌دهند انقلاب اسلامی را دوست دارند گفت: راهپیمایی مردم ایران در 22 بهمن گسترده است.

راهپیمایی مردم در 22 بهمن گسترده است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر در مصلای امام خمینی (ره) به میلاد فرخنده پیامبر عظیم‌الشان اسلام حضرت محمد (ص)، امام صادق (ع) رئیس مذهب شیعه و تولد جمهوری اسلامی ایران در 22 بهمن اشاره کرد و اظهار داشت: امسال دو عید مذهبی و ملی کنارهم قرار گرفته‌اند و این میلاد فرخنده بر همگان مبارک باد.

وی ادامه داد: تولد پیامبر (ص) و انقلاب اسلامی دو عید هستند که دوران تاریک را پشت سر گذاشتند و خیر و برکت دنیا و آخرت را برای مردم به ارمغان آوردند.

قربانی انسان‌ها را دارای حیات مادی و معنوی خواند و تصریح کرد: عدالت و شرافت قبل از اسلام در جامعه مرده بود و به خدا، حق و عدالت توجه نمی‌شد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه پیامبر (ص) جامعه را با تعالیم عالیه اسلام احیا کرد، بیان داشت: انسان‌ها در زندگی دارای حیات فردی و اجتماعی هستند ضمن اینکه مرگ انسان‌ها نیز دارای دو جنبه مرگ فردی و جمعی ملت‌ها و امت‌هاست.

وی، انقلاب اسلامی را سبب از بین رفتن رژیم سلطنتی 2500 ساله دانست و خاطرنشان کرد: با وقوع انقلاب اسلامی سنت شاهنشاهی و استکباری در ایران از بین رفت.

قربانی تولد پیامبر (ص) را موجب از بین رفتن سنت‌های جاهلی در جامعه عنوان کرد و ابراز داشت: وجود حکومت‌ها و هلاکت آنها در دست مردم است.

نماینده نخست مردم گیلان در خبرگان رهبری، عدالت را اصل ماندگاری حکومت‌ها در جامعه نامید و گفت: زمامداران و مردم باید عدالت را در جامعه پیاده کنند.

وی پیروی از رهنمودهای قرآن و ولی امر مسلمین را موجب ماندگاری جمهوری اسلامی ذکر کرد و افزود: عدالت و تبعیض از عوامل ماندگاری و از بین رفتن حکومت‌هاست.

قربانی با تاکید براینکه خداوند سرنوشت مردم را به دست خودشان رقم می‌زند، یادآور شد: حکومت‌های غربی به دلیل تبعیض در حال از بین رفتن هستند.

نماینده ولی فقیه در گیلان به دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و اذعان داشت: ماهواره نوید در سی‌و سومین بهار انقلاب اسلامی به فضا پرتاب شد.

وی جمهوری اسلامی ایران را در جهان مقتدر توصیف کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در جهان تاثیرگذار است.

قربانی وجود راهبران آگاه را سبب بالندگی ملت‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: امروز دنیا گرفتار رهبران خودفروخته شده است.

امام جمعه رشت رهبری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را موجب شکوفایی جامعه اسلامی خواند و تصریح کرد: مردم در 33 سال گذشته همواره از امام راحل و مقام معظم رهبری تبعیت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مردم در 22 بهمن با حضور گسترده خود نشان می‌دهند انقلاب اسلامی را دوست دارند، تصریح کرد: مردم در راهپیمایی فردا نشان می‌دهند در سایه مقام معظم رهبری حرکت می‌کنند.

قربانی رهنمودهای مقام معظم رهبری را کلید گشایش تمام مشکلات دانست و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری با همکاری مردم جامعه را هدایت می‌کنند.

نماینده نخست مردم گیلان در خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت وجود مقدس پیامبر اسلام (ص) در جهان، بیان داشت: بیداری دنیای اسلام و جهان تنها برای مسائل اقتصادی نبوده بلکه حرکت‌های توفنده مردم برای نجات از دست دیکتاتورهاست.

وی به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: بسیاری از رد صلاحیت شدگان توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند و این امر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کرده است.

قربانی با بیان اینکه ممکن است شورای نگهبان در رد صلاحیت بعضی از افراد اشتباه کرده باشد، ابراز داشت: افراد نباید با انقلاب قهر کنند و با حضور حداکثری در انتخابات به نمایندگان اصلح رای دهند.

نماینده ولی فقیه در گیلان بر انتخاب کاندیداهای اهل دانش و معرفت توسط مردم تاکید کرد و بیان داشت: مردم به کاندیداهایی رای دهند که در خط ولایت حرکت می‌کنند.

وی از سخنرانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم 22 بهمن امسال در شهر رشت خبر داد و اذعان داشت: مردم گیلان ولایی هستند و تا آخرین نفس در راه انقلاب و امامت ایستاده‌اند.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول