اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حسینی‌بوشهری:

ملت برای 22 بهمن نیازی به سفارش ندارند

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم کاندیداها و طرفداران آنها را به پرهیز از بداخلاقی‌های انتخاباتی فراخواند و گفت: ملت برای 22 بهمن نیازی به سفارش کردن ندارد و این ملت شعارهای آغازین روزهای انقلاب را فردا بار دیگر سر خواهد داد.

ملت برای 22 بهمن نیازی به سفارش ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با ذکر حدیثی از امیرالمومنین(ع) اظهار داشت: با تقواترین مردم کسی که همواره حق را بگوید، اگر حق گویی در جامعه اسلامی به عنوان یک وظیفه شناخته شود، جامعه ما به مدینه فاضله تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی نباید منافع شخصی خود را مطرح کرده و مد نظر قرار دهیم، افزود: باید حقوق دیگران را حقوق خود و حقوق خود را حقوق دیگران قلمداد کنیم.

امام جمعه قم با تبریک سالروز میلاد رسول خاتم محمد مصطفی(ص) و امام صادق(ع) گفت: ولادت رسول گرامی اسلام زمانی اتفاق افتاد که جاهلیت فضای جزیرة‌العرب را فرا گرفته بود و جنگ‌های خونین و غارتگری‌ها بیداد می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه در آن دوران از ارزش‌های اخلاقی و فضائل انسانی خبری نبود، بیان داشت: با ولادت محمد مصطفی(ص) محیط تاریک عربستان آن روز سراسر نور و روشنایی شد.

حسینی‌بوشهری با اشاره به اینکه نام محمد(ص) چهار مرتبه در قرآن به کار برده شده است، تاکید کرد: با تولد پیامبر حوادث خارق العاده‌ای در جهان آن روز رخ داد و خاموش شدن آتشکده فارس، شکستن بت‌های کعبه و فروریختن طاق کسری از آن جمله بود.

وی با اشاره به اینکه ایشان قبل از بعثت در بین مردم آن روز به عنوان محمد امین شناخته می‌شد، خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام یک مبلغ به تمام معنا است و این سیره در هیچ زمانی از عمر ایشان تعطیل نشد.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه مهم‌ترین سرمایه‌گذاری پیامبر در مسئله تبلیغ سرمایه‌گذاری روی مبدا و معاد جامعه بود، اظهار داشت: باید ببینیم پیامبر با چه روشی توانست در کار تبلیغی موفق شود.

وی افزود: نکته نخست این است که اخلاق پیامبر گرامی اسلام، اخلاق قرآنی بود و در وصف پیامبر گفته شده است که تمام اخلاق پیامبر بیان حقیقت قرآن بود و ایشان در هر موقعیتی از قرآن یاد می‌کرد.

حسینی‌بوشهری یادآوری نعمت‌ها را از دیگر ویژگی‌های پیامبر گرامی اسلام عنوان کرد و افزود: راهپیمایی 22 بهمن الگو گرفته از کار پیامبر(ص) است.

وی فرا رسیدن میلاد امام صادق(ع) را گرامی داشت و تاکید کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند افراد مومن و متدین از نشستن در مجلسی که در آن گناه می‌شود خود داری می‌کنند.

امام جمعه قم در خطبه دوم نماز جمعه قم یکی از مهم‌ترین ارمغان‌های بعثت را وحدت، صفا و همدلی در جامعه اسلامی عنوان کرد و افزود: بعد از ارتحال پیامبر گرامی اسلام جامعه اسلامی دچار انحطاط شد و تفرقه و جدایی در جامعه اسلامی پدید آمد و ضعف بصیرت موجب بروز شکاف شد.

وی با اشاره به اینکه امروز جهان اسلام با حدود 1.5 میلیارد جمعیت باید در دنیا حرف اول را بزند، خاطرنشان کرد: جهان اسلام از ذخیره نفت برخوردار بوده و 67 درصد ذخیره نفت دنیا در خاورمیانه و کشورهای اسلامی است و امت اسلامی می‌تواند و این لیاقت را دارد که به عنوان یک قدرت جهانی مطرح شود.

حسینی‌بوشهری با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران همیشه مدافع وحدت در میان امت اسلامی بوده است، بیان داشت: هرجا برای امت اسلامی مشکلی پیش آمده با همه گرفتاری‌هایی که ما داشته‌ایم در مقابل تهدیدات دشمنان به مدد مسلمانان در سراسر دنیا شتافته‌ایم و این در حقیقت ادامه حرکت رسول گرامی اسلام است.

وی فرا رسیدن سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشت و تاکید کرد: آفرین بر شما ملت رشیدی که در صحنه حضور یافته و پایداری کردید. امروز باید نسل سوم ما شرایط بین‌المللی و داخلی آن روز را درک کند و بداند ملت با دست خالی به میدان آمد و امام راحل با اتکا به اسلام و اراده ملت با شعار خون بر شمشیر به پیروزی رسید.

امام جمعه قم با بر شمردن ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد: امام خمینی حکومت را بر پایه دین اسلام و قرآن استوار کرد و به ملت‌ها خودباوری بخشید و امروز موج بیداری اسلامی از حرکت انقلاب ما سرچشمه گرفته است.

وی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در نماز جمعه هفته گذشته بیان داشت: رهبر انقلاب در جمعه گذشته خطابه‌ای ایراد کردند که حکیمانه، حماسی و همه جانبه نگر بود و این سخنان باید به عنوان زیباترین خطابه در دنیا به ثبت برسد.

حسینی‌بوشهری با اشاره به اینکه باید از ملت ایران به دلیل حضور قهرمانانه در عرصه‌های مختلف تشکر کرد، افزود: انقلاب اسلامی ایران به ما عزت بخشید و به جای ضعف و خودبینی به خودباوری رسیدیم و نکته مهم‌تر این است که این ملت رشید شعارهای آغازین روزهای انقلاب را فردا در راهپیمایی 22 بهمن بار دیگر سر خواهند داد و این نشانه مقاومت و پایداری ایرانیان است.

وی با اشاره به اینکه خدمات گسترده‌ای به ملت ارائه شده و پیشرفت‌های حیرت آوری داشته‌ایم، اظهار داشت: البته رهبری در کنار تبیین نقاط قوت نقاط ضعف را نیز مطرح کردند؛ دنیا طلبی، اسراف و مصرف زدگی از نقاط ضعف است.

امام جمعه قم یادآور شد: در مجالس و محافل از پیشرفت‌های هسته‌ای و فناوری‌ها سخن می‌گویم ولی رهبری عدم هماهنگی بین پیشرفت علمی و پیشرفت اخلاقی در جامعه را مورد توجه قرار دادند، باید در زمینه اخلاقی نیز در جامعه شاهد پیشرفت باشیم.

وی با اشاره به برگزاری راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن تاکید کرد: ملت برای راهپیمایی نیاز به نسخه پیچیدن و سفارش کردن ندارد، پیام نخست راهپیمایی 22 بهمن این است که ملت بر اصول خود پایبند بوده و با امام، اسلام، نظام و رهبری تجدید بیعت می‌کند.

حسینی‌بوشهری با اشاره به اینکه ملت در برابر تهدیدها خم به ابرو نیاورده و تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کند، افزود: ملت با حضور در صحنه ثابت می‌کند نسبت به آینده انقلاب امیدوار بوده و آن را به دست با کفایت ولیعصر(عج) خواهند رساند.

وی به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه مشارکت مردم در انتخابات یک اصل اساسی است، بیان داشت: امروز دشمن به حضور ملت پای صندوق‌های رای چشم دوخته است، انتخابات ما باید رقابتی بوده و از سلامت لازم برخوردار باشد و انتخابات نباید امنیتی شود چرا که مورد سوء استفاده دشمنان قرار گیرد.

امام جمعه قم تاکید کرد: کاندیداها و طرفداران آنها نباید به تخریب یکدیگر بپردازند، در جامعه رسول الله تهمت زدن، تخریب کردن و بداخلاقی روح رسول الله را می‌آزارد.

وی گفت: کاندیداها باید از شیوه‌های تبلیغات پرهزینه غربی پرهیز کرده، وعده‌های دروغین به کسی ندهند و از اتصال به جریان‌های قدرت و ثروت پرهیز کنند.

حسینی‌بوشهری یادآور شد: رسانه‌ها نیز نباید به شایعه‌ها دامن بزنند بلکه باید تلاش کنند که فضای سالم انتخاباتی ایجاد شده تا انتخاباتی سالم در طراز جامعه اسلامی باشیم.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول