اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیران آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای

همایش آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه برگزار شد

خبرگزاری فارس: همایش آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با حضور مدیران این آموزشگاه‌ها برگزار شد.

همایش آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه، همایش بزرگ آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد استان کرمانشاه امروز با حضور مدیران و مؤسسان آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد سطح استان برگزار شد.

براساس این گزارش، آموزش‌های موازی، تعداد آموزشگاه‌های بیش از نیاز جامعه، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای توسط بخش‌های غیررسمی با شهریه‌های نازل، رقابت ناسالم در بین آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد سطح استان و عملکرد ضعیف کانون و انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد از جمله مشکلاتی بود که از سوی مدیران آموزشگاه‌های آزاد در این همایش مطرح شد.

گزارش خبرنگار فارس حاکی از آن است، جلب اعتماد جامعه نسبت به تأثیرگذاری آموزشگاه‌های آزاد، ارائه وجهه‌ای خوب از آموزشگاه‌ها و اصلاح دیدگاه جامعه نسبت به آموزشگاه‌ها برای جذب کارآموز، شناسایی ظرفیت‌ها، تقویت سیستم‌های تبلیغاتی و اینکه آموزشگاه‌های آزاد باید خود را باور داشته باشند، درخواست‌هایی بود که آموزشگاه‌ها از همدیگر طلب کردند.

در این همایش، بهبود عرضه و تلاش در راستای ارتقای توانایی، تأکید بر این مهم که دیگر آموزش‌های فرسوده، دردی را از جامعه امروز درمان نخواهد کرد، ارتقای کارآفرینی و توانایی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد، عرضه با کیفیت آموزش‌ها، شناسایی ظرفیت‌ها، توجه به پتانسیل عظیم و خیزش تقاضاهای بسیار در جامعه و همتی جمعی از جمله راهکارهایی بود که از سوی برخی مدیران آموزشگاه‌ها ارائه شد.

ضعیف عمل کردن برخی از آموزشگاه‌ها و ایجاد ذهنیت منفی در جامعه نسبت به سایر آموزشگاه‌ها، تخلفات برخی از آموزشگاه‌ها علی‌رغم تذکر مکرر بازرسان، ترجیح منافع فردی بر منافع عمومی و اینکه نباید انتظار داشت بخش دولتی تمامی مشکلات آموزشگاه‌ها را مرتفع کند، از جمله انتقاداتی بود که تعدادی از آموزشگاه‌ها نسبت به سایر همکاران خود در بخش خصوصی مطرح کردند.

این گزارش می‌افزاید: مدیران آموزشگاه‌های آزاد، پیگیری مواردی چون سهم بخشش بیمه دولت، ارائه تسهیلات به آموزشگاه‌ها، سهم آموزشگاه‌های آزاد در بازار عراق، تسریع در صدور گواهینامه‌ها، کوتاه کردن دست بخش‌های غیررسمی که بدون مجوز به ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌پردازند را از مدیر ‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مطالبه کردند.

در ادامه مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه، با تأکید بر این مطلب که دیدگاه و اعتقاد بر توسعه بخش خصوصی است، گفت: ایجاد درآمدهای جدید و تقسیم صحیح درآمدی موجود دو سیاست راهبردی بود که در این راستا ارائه شد.

فرشید امیری افزود: مأموریت این ارگان آموزشی ارتقای آموزش‌های فنی و مهارتی در سطح استان است و در این راستا هیچ تعللی را نخواهیم پذیرفت و با افراد متخلف اعم از بخش دولتی و خصوصی در حوزه فنی و مهارتی استان برخورد خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ارتقای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بیرون از مرزها، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ظرف مدت یک ساعت در اماکن پرتردد عمومی و تفریحی، آموزش نیروهای متخصص برای پیشبرد مصوبات سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری و پروژه‌های عمرانی و صنعتی استان نظیر مونوریل و راه‌آهن غرب کشور، تشکیل کمیته به منظور جذب حمایت‌های دولتی و راه‌اندازی اتاق فکر از جمله راهکارهایی است که در راستای ساماندهی مشکلات مالی آموزشگاه‌های آزاد ارائه و پیگیری شده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: ارائه راه حل برای جذب کارآموز بیشتر با توجه به امر اشتغال که نیاز امروز جامعه است و عرضه آموزش‌های منجر به اشتغال، تغییر نگاه بخش مهارت‌آموزی از پرکردن ساعات آموزش دانش‌آموزان کار و دانش به سمت زمینه‌سازی اشتغال به عنوان راهکاری در راستای توسعه و درآمدزایی بیشتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خواهد بود.

امیری افزود: نیازسنجی، شناساندن و معرفی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و آگاه کردن جامعه و جوانان نسبت به اهمیت فراگیری آموزش‌های فنی و مهارتی از دیگر راهکارهایی است که ارائه شده و در حال پیگیری است.

انتهای پیام/م30/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول