اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی رامیان خبر داد

آغاز بهره‎برداری از آبیاری تحت‎ فشار در 88 هکتار از اراضی رامیان

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامیان گفت: همزمان با دهه مبارک فجر امسال بهره‎برداری از سیستم آبیاری تحت فشار در 88 هکتار و 6 هزار و 300 مترمربع از اراضی سطح این شهرستان آغاز شد.

آغاز بهره‎برداری از آبیاری تحت‎ فشار در 88 هکتار از اراضی رامیان

رحمان صالحی‎نسب در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: برای اجرای طرح‎های فوق که در روستاهای محمدآباد، سنگستان، تاتار علیا نی‎تپه، کنیزک، حسین‎آباد تپه‎سر، سعدآباد و سفیدچشمه اجرا شد 3 هزار و 671 میلیون ریال اعتبار هزینه شد که 757 میلیون ریال سهم کشاورزان متقاضی بود و 2 هزار و 957 میلیون ریال هم به صورت تسهیلات بانکی و با کمک صندوق توسعه خدمات کشاورزی تامین شد.

وی تصریح کرد: ضمن اینکه پرونده‎سازی به منظور اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در یک‎هزار و 910 هکتار از اراضی شهرستان انجام گرفته تا بعد از کارشناسی و مطالعه عملیات اجرایی آن آغاز شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامیان خاطر نشان کرد: با اجرای طرح‎های مذکور 11 فرصت شغلی جدید در بخش کشاورزی شهرستان ایجاد شد که در صورت افزایش سطح مزارعی که با سیستم آبیاری تحت فشار آبدهی می‎شوند میزان اشتغال هم در این بخش افزایش خواهد داشت.

صالحی‎نسب تصریح کرد: بارندگی‎های زمستان امسال شرایط خوبی را برای کشاورزان صیفی کار ایجاد کرده است ولی این به آن معنی نیست که در مصرف آب صرفه‎جویی نداشته باشیم و استفاده از شیوه‎های مکانیزه مانند آبیاری تحت فشار را به تاخیر بیندازیم.

وی ادامه داد: آب‎بندان میانکاله هم با صرف هزینه 2 میلیارد و 300 میلیون ریالی تکمیل شد تا در مواقع ضروری به ویژه فصل تابستان و به هنگام کم آبی به کمک کشاورزی منطقه بیاید و یک مورد هم مرمت و لایروبی قنات انجام گرفته است.

صالحی‎نسب اضافه کرد: مرمت و تسطیح جاده‎های بین مزارع در شش مسیر آغاز شده و دو کیلومتر راهگشایی به اراضی روستای کوهستانی ویرو در جنوب شهرستان هم انجام گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامیان خاطر نشان کرد: جهاد کشاورزی این شهرستان در سال گذشته 115 نفر از متقاضیان را برای دریافت تراکتور و کمباین از محل اعتبارات زودبازده معرفی کرده و موافقت اصولی سه طرح صنعتی در بخش کشاورزی را صادر کرده است.

وی گفت: 50 کمباین مورد معاینه فنی کارشناسان قرار گرفته و 15 دستگاه تراکتور هم بین کشاورزان شهرستان توزیع شده است.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول