اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه فجر

11 کیلومتر شبکه آبیاری رودبار افتتاح شد

خبرگزاری فارس: به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، 11 کیلومتر شبکه آبیاری و زهکشی در رودبار به بهره‌برداری رسید.

11 کیلومتر شبکه آبیاری رودبار افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار تیمور رنگیدن ظهر امروز در جریان افتتاح پروژه آبیاری مذکور، اظهار داشت: جهاد سازندگی در کنار نهادهایی نظیر سپاه پاسداران و کمیته امداد با دستور مستقیم حضرت امام خمینی(ره) تشکیل شد.

وی به دستاوردهای جهاد سازندگی پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: راه‌سازی، برق‌رسانی روستایی، آبرسانی و دیگر خدمات عمرانی از دستاوردهای جهاد است.

به گفته این مسئول، رودبار با دارا بودن 2 هزار و 500 کیلومتر و 204 پارچه آبادی از وسیع‌‌ترین شهرستان‌های گیلان به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: جهاد کشاورزی پس از انجام امورات عمرانی، به صنایع کشاورزی و روستایی رونق بخشید و تحولی عظیم در این بخش ایجاد کرد.

رنگیدن مشارکت مردم را مهم‌‌ترین رکن توسعه امورات کشاورزی عنوان کرد و گفت: مشارکت مردم در تمام عرصه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

وی به نقش مردم در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: حضور خودجوش مردم برای دفاع از ارزش‌ها، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

مدیر جهاد کشاورزی رودبار با بیان اینکه انقلاب اسلامی به ما هویت و شخصیت بخشید، ابراز داشت: دستیابی به پیشرفت‌های علمی و فناوری برکت انقلاب اسلامی میسر شده است.

وی با بیان اینکه با مشارکت مردم می‌توان امورات زیربنایی بسیاری در جامعه انجام داد، گفت: وظیفه‌شناسی مسئولان و مشارکت مردم در پیشبرد اهداف و برنامه‌ها موثر است.

رنگیدن با اشاره به اینکه در دوران انقلاب مادیات ملاک امورات نبود، گفت: با گذر زمان این اصل رو به فراموشی رفته و مادیات ملاک کارها قرار گرفته است.

وی از افتتاح پوشش شبکه‌های آبیاری و زهکشی خبر داد و گفت: این پروژه‌ها در نقاط بین «‌دلات» به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول بیان داشت: این شبکه‌های آبیاری به طول 11 کیلومتر و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان به مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند.

وی صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی را مهم‌‌ترین مزیت‌های ایجاد شبکه‌های آبیاری برشمرد و خاطر نشان کرد: ایجاد زهکشی‌ها و شبکه‌های آبیاری از هدررفت آب در مسیر انتقال آب جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول