اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بوشهر عملیاتی شد

نصب ادوات اندازه‌گیری حجم آب در شبکه‌های آبیاری

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های بهره‌برداری و زهکشی استان بوشهر از نصب ادوات اندازه‌گیری حجم آب در شبکه‌های آبیاری این استان خبر داد.

نصب ادوات اندازه‌گیری حجم آب در شبکه‌های آبیاری

 به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان سید مهدی موسوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آبیاری یکی از مهم‌‌ترین مسائلی است که بر میزان تولید و کیفیت محصولات تولید کشاورزی اهمیت بسیار زیاد دارد و مسئولان شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر همواره در این راستا تلاش کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهشکی استان بوشهر عنوان کرد: در طول دو سال اخیر اقدامات ارزنده‌ای در راستای ارائه خدمات به کشاورزان صورت گرفته که مایه مباهات و افتخار مسئولان و کارکنان این شرکت است.

موسوی بیان داشت: یکی از مسائلی که تاثیر مهمی در راستای آبیاری صحیح و مطلوب نخیلات دارد و باغداران و کشاورزان بارها بر آن تاکید کرده‌اند نصب ادوات اندازه‌گیری جریان آب در شبکه‌های آبیاری است که در روزهای گذشته شاهد آن بوده‌ایم.

وی در همین راستا اضافه کرد: بر اساس نیاز و برنامه‌ریزی مسئولان و کارشناسان شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر این ادوات و تجهیزات اندازه‌گیری در شبکه‌های آبیاری شهرستان تنگستان، دالکی بخش سعدآباد و شبکه آبیاری آبپخش نصب شده‌اند.

این مسئول اذعان داشت: این ادوات به منظور اندازه‌گیری حجم آب در ابتدای کانال‌های اصلی درجه یک و دو نصب شده‌اند و یکی از سیاست‌های کلی وزارت نیرو در راستای اجرای برنامه‌ چشم‌انداز‌های این وزارتخانه در راستای تحویل حجمی آب به کشاورزان است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر عنوان کرد: این ادوات یکی از مهم‌ترین عوامل در راستای توزیع عادلانه آب هستند که هدف اصلی شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر است و دغدغه‌های کشاورزان مبنی بر اصل توزیع عادلانه آب به تحقق می‌پیوندد.

موسوی با تاکید بر اینکه این روش از مزایای بسیاری برخوردار است، بیان داشت: در این روش حجم آب بر اساس دبی لحظه‌ای محاسبه می‌شود و روشی بسیار دقیق برای اندازه‌گیری حجم آب است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خاطر نشان کرد: در این روش حجم آب تحویلی بر اساس مترمکعب بر ثانیه اندازه‌گیری می‌شود و میزان نخیلات موجود در حوزه هر کانال آبیاری در آن تاثیر مستقیم دارد.

انتهای پیام/و۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول