اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آبیاری آبپخش خبر داد

آغاز آبیاری نوبتی نخیلات در ایستگاه کلل دشتستان

خبرگزاری فارس: رئیس آبیاری آبپخش از آبیاری نوبتی نخیلات در ایستگاه کلل دشتستان خبر داد.

آغاز آبیاری نوبتی نخیلات در ایستگاه کلل دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان اسماعیل علیپور ظهر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: آبیاری آبپخش در راستای سیاست‌های کلی شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهشکی استان بوشهر حرکت می‌کند و تحقق اهداف این شرکت که همان خدمت به کشاورزان است را پیش رو گرفته و در این راستا گام برمی‌دارد.

وی افزود: شهرستان دشتستان یکی از مهم‌ترین قطب‌های کشاورزی استان است و باید از تمام توان برای توسعه زیرساخت‌های کشاورزی شهرستان بهره‌ ببریم.

علیپور از تغییر شیوه آبیاری نخیلات تحت پوشش ایستگاه پمپاژ کلل ـ بنار آبشیرین ـ زیارت از ابتدای آذرماه سال جاری خبر داد و اذعان داشت: تا قبل از تغییر شیوه آبیاری در نخیلات تحت پوشش این ایستگاه پمپاژ آبیاری نخیلات بر اساس نخیلات موجود در سه روستای کلل، بنار آبشیرین و زیارت صورت می‌گرفت که نارضایتی مردم و راندمان پایین انتقال آب را به دنبال داشت.

رئیس آبیاری منطقه آبپخش خاطر نشان کرد: برای حل مشکلات کشاورزان و جلب رضایت ایشان جلسات متعددی با میراب‌های این روستاها، روسای شوراهای اسلامی و سایر مسئولان محلی این روستاها برگزار کرده‌ایم و برای تغییر شیوه‌ آبیاری در این حوزه اقداماتی انجام داده‌ایم.

علیپور خاطر نشان کرد: در گذشته توزیع آب در حوزه ایستگاه کلل بنار آبشیرین و زیارت به صورت سهمیه‌ای بوده و با شیوه جدید شاهد اجرای طرح آبیاری نوبتی اراضی کشاورزی و نخیلات موجود در این حوزه آبیاری بوده‌ایم.

این مسئول ابراز داشت: آبیاری نخیلات کلل در مدت 22 روز و بنار آبشیرین در مدت 45 روز صورت گرفته و از 13 بهمن‌ماه شاهد آبیاری نخیلات روستای زیارت هستیم و پس از اتمام دور اول آبیاری، دور دوم آبیاری در نخیلات حوزه این ایستگاه پمپاژ از روستای کلل آغاز می‌شود.

رئیس آبیاری منطقه آبپخش با اشاره به لایروبی کانال‌های آبیاری منطقه آبپخش تصریح کرد: لایروبی شبکه‌های آبیاری سبب افزایش راندمان انتقال آب و جلوگیری از هدررفت منابع آبی می‌شود.

علیپور گفت: با توجه به خدمات صورت گرفته در حوزه آبیاری کلل زیارت و بنار آبشیرین کشاورزان همکاری مطلوبی با آبیاری آبپخش در راستای پرداخت آب‌بها داشته‌اند و صمیمانه از کشاورزان این حوزه تقدیر و تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول