اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار بالغ بر 40 میلیارد ریال

کانال آبیاری نخیلات در دشتی افتتاح شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر از افتتاح کانال آبیاری دشتی با اعتبار بالغ بر 40 میلیارد ریال خبر داد.

کانال آبیاری نخیلات در دشتی افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، سید مهدی موسوی ظهر امروز در آئین افتتاح کانال آبیاری دشتی  با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: دهه فجر یادآور یکی از شکوهمند‌ترین حوادث تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی است و در این دوران مردم با تبعیت و پیروی از دستورات امام خمینی (ره) مقابل رژیم کافر و منحوس پهلوی ایستادگی کردند و زمینه حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی بر مبنای احکام و دستورات دین مبین اسلام را فراهم آوردند و دهه فجر فرصت مناسبی برای بزرگداشت این ایام است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر عنوان کرد: حراست و پاسداری از ارزش‌ها و اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز وظیفه‌ای همگانی است و باید با تبعیت محض از ولی‌امر مسلمین جهان زمینه تحقق این اهداف را فراهم آوریم.

موسوی ابراز داشت: توسعه زیرساخت‌های کشاورزی استان یکی از مهم‌ترین اهدافی است که در سال‌های اخیر شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر با تمام توان در راستای تحقق آن تلاش کرده و شاهد نتایج ارزشمندی در این مسیر بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: بیش از 80 درصد مردم بخش آبپخش از طریق کشاورزی امرار معاش می‌کنند و آبیاری اراضی کشاورزی و نخیلات از مهم‌ترین عواملی است که بر میزان و کیفیت محصولات کشاورزی تاثیر دارد و از دغدغه‌های مهم کشاورزان است که ما برای بهبود این وضعیت تلاش می‌کنیم.

این مسئول با اشاره به اقدامات جهادی شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر در راستای ارائه خدمات به کشاورزان اذعان داشت: اجرای طرح پوشش بتنی در کانال‌های آبیاری و لایروبی کانال‌ها از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر در راستای آن گام برداشته و رضایتمندی کشاورزان منطقه را به دنبال داشته است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان با بیان معایب کانال‌های آبیاری خاکی تصریح کرد: در کانال‌های آبیاری خاکی کشش آب نسبت به کانال‌های بتنی کمتر است و موجب طولانی شدن دور آبیاری، و هدر رفتن آب در این کانال می‌شود که این مسئله ضرورت پوشش کردن کانال‌های آبیاری تاکید می‌کند و ما با تمام توان تلاش خود را برای افزایش روزافزون میزان کانال‌های بتنی آبیاری به کار می‌گیریم.

موسوی بیان داشت: اجرای طرح پوشش بتنی کانال‌های آبیاری باعث بهبود وضعیت آبیاری اراضی کشاورزی و نخیلات می‌شود و از مزایای بتنی کردن کانال‌های انتقال آب می‌توان به انتقال، موجب افزایش راندمان انتقال آب و کاهش دور آبیاری اشاره کرد.

وی افزود: کانال آبیاری دشتی که امروز شاهد افتتاح آن هستیم به دلیل استفاده از بتن مسلح و شیوه‌های مدرن ساخت کانال‌های آبیاری از استحکام بسیار بالایی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر ادامه داد: طول کانال دشتی 4 هزار و 400 متر است که یک‌هزار و 200 متر آن را کانال باکسی و بقیه را کانال "وی" شکل شامل می‌شود.

موسوی اذعان داشت: کانال آبیاری دشتی بالغ بر 150 هزار اصله نخل از نخیلات روستای دشتی اسماعیل‌خانی و بنار آزادگان را شامل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این کانال با اعتبار بالغ بر 4 میلیارد و 160میلیون تومان در روستای دشتی احداث شده و نقش مهمی در توسعه کشاورزی منطقه آبپخش دارد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر بیان داشت: ارتفاع این کانال آبیاری نسبت به گذشته یک متر افزایش یافته که افزایش حجم آب در این شبکه آبیاری را به دنبال دارد و دبی انتقال آب آن 3 هزار لیتر بر ثانیه است.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول