اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی قائمشهر:

20 درصد باغات قائمشهر به آبیاری قطره‌ای مجهز شد

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی قائمشهر گفت: از 18 هزار هکتار باغ مرکبات شهرستان قائمشهر، 20 درصد باغات به آبیاری تحت فشار قطره‌ای مجهز شدند.

20 درصد باغات قائمشهر به آبیاری قطره‌ای مجهز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، یوسفعلی رحیمی صبح امروز در مراسم بهره‌برداری از پروژه آبیاری تحت فشار قطره‌ای دو قطعه‌ای به مساحت 5.8 هکتار میزان اعتبار پروژه را بیش از 400 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: از مجموع 18 هزار هکتار باغ مرکبات شهرستان قائمشهر، 20 درصد به آبیاری تحت فشار قطره‌ای مجهز شد.

مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر یادآور شد: در نیمه دوم سال جاری برای 750 هکتار از باغات شهرستان بیش از 26 میلیارد و 250 میلیون ریال اعتبارات بلاعوض برای اجرای آبیاری تحت فشار اختصاص یافت که تاکنون پرونده‌سازی اولیه 507 هکتار از باغات به پایان رسید.

همچنین امروز لاینینگ کانال انتقال آب اراضی شالیزاری زیارکلای قائمشهر نیز با اعتبار 250 میلیون ریال از محل اعتبار خشکسالی به طول 938 متر با سطح زیرپوشش 50 هکتار برای 88 بهره‌بردار افتتاح شد.

رحیمی افزود: 80 درصد از 650 کیلومتر جاده بین مزارع شهرستان قائمشهر شن‌ریزی شد که با توجه به ترافیک ماشین‌آلات در جاده‌های بین مزارع، بسیاری از این جاده‌ها به مرمت و نوسازی نیاز دارند.

نماینده شهرستان‌های قائمشهر، جویبار و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به نیاز مازندران به سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی تاکید کرد: امروز حمایت از کشاورزان در حد گفتار باقی مانده، بخش کشاورزی نیازمند ورود حاکمیت است.

سید علی ادیانی‌راد اذعان داشت: در یک فاز برای بخش کشاورزی در شهرستان‌های قائمشهر، جویبار و سوادکوه 2 میلیارد تومان بودجه اخذ شد که خارج از اعتبارات استانی و شهرستانی است.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول