اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شریعتمداری:

منحرف‏شدگان توان ضربه‏زدن به انقلاب را ندارند / نقشه راه روشن است

خبرگزاری فارس: مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: منحرف‏شدگان توان ضربه‏زدن به انقلاب را ندارند و امروز باید بدانیم که نقشه راه روشن است.

منحرف‏شدگان توان ضربه‏زدن به انقلاب را ندارند / نقشه راه روشن است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حسین شریعتمداری دقایقی پیش در هشتمین شب از ایام‏الله دهه مبارک فجر در مراسم "10 شب، 10 سخنران" که به همت ستاد تبلیغات دهه فجر دماوند در مسجد جامع این شهر برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام‏الله دهه مبارک فجر، به نقش بصیرت ملت ایران در مقابله با فتنه‏های پیش رو در کشور که به روشنی قابل درک است، اشاره کرد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی فرزندان خود را نمی‏بلعد بلکه فرزندان ناخلف را طرد خواهد کرد، گفت: هر که بخواهد با فاصله گرفتن از حقیقت اسلام راه انحراف را پیش گیرد، نخواهد توانست بر انقلاب ضربه بزند زیرا نقشه راه برای همه روشن است.

مدیر مسئول روزنامه کیهان به سه مبحث قبل از انقلاب، بعد از انقلاب و نقطه پیش رو اشاره کرد و افزود: مقایسه این دوران می‏تواند چون نقشه راهی برای ملت ایران باشد تا بی‏راهه‏ها را بشناسیم و از هرگونه انحراف و کج‏روی فاصله گیریم.

شریعتمداری با اشاره به دوران قبل از انقلاب تصریح کرد: با فروش روزانه 6 میلیون بشکه نفت به خارج از مرزهای ایران در کنار جمعیت 36 میلیون نفری کشور، از کسب درآمدهای بالایی خبر می‏داد ولی جز عمران و آبادی اندکی که در تهران مشاهده می‏شد، اکثریت ملت ایران در فقر به سر می‏برد.

وی تسلط آمریکا و اسرائیل را بر ایران به واسطه ارتباط محمدرضا پهلوی بسیار قوی دانست و بیان کرد: حضور 40 هزار مستشار نظامی آمریکا در ایران و اجازه هرگونه دخالتی از غرب در مسائل داخلی کشور، گویای این مدعاست که ملت ایران با تمام امکاناتی که از آن بهره‏مند بود، اجازه هیچ حرکتی نداشت.

شریعتمداری جرقه پیروزی انقلاب را با بیان طرح کاپیتولاسیون از سوی غرب و تحمیل آن بر ایران عنوان و خاطرنشان کرد: گرچه در ایران حکومت‏های زیادی رخ داد ولی هیچکدام از آنان به جایی نرسید زیرا مردم به جریانات سیاسی آن دوران اعتقادی نداشتند اما ندای انقلاب اسلامی که از سوی امام خمینی (ره) طنین‏انداز شد، ندای آشنایی برای ملت بود و این ندا، چیزی جز ارزش‏ها و باورهای اسلامی نبود.

وی با بیان اینکه ملت ایران می‏دانست که چگونه با نظام سلطه مقابله کند و با تکیه بر اسلام انقلاب خود را به پیروزی رساند، افزود: ملت در مقابل تمام کشتارها، شکنجه‏ها و بی‏رحمی‏های طاغوت ایستادگی کرد و این استواری‏ها به برکت وجود رهبر بزرگوار انقلاب بود.

مدیر مسئول روزنامه کیهان گام دوم را مربوط به بعد از پیروزی انقلاب عنوان کرد و اظهار داشت: تمام جهان علیه ایران قیام کرده بود و با وجود جنگ تحمیلی و تسلط دشمن در جنوب و غرب کشور، همچنان ملت ایران ایستاده بود زیرا می‏دانست راهی که برگزیده، بهترین راه است که اگر نبود با وجود انقلاب نوپای جمهوری اسلامی، شکست ما در جنگ با دشمن حتمی به نظر می‏رسید.

وی ادامه داد: مردم ایران معنای منادی شهادت را می‏دانستند زیرا یک عمر با ارزش‏ها و افکار اسلامی زندگی می‏کردند و همین باور بود که سقف ظلمانی طاغوت را شکاند و طرحی نو بر این ملت پاشید.

وی با اشاره به اینکه گرچه گام‏های بسیاری به سوی پیشرفت برداشته‏ایم ولی همچنان برای سربلندی نیازمند تلاش هستیم، گفت: در مرحله سوم که نقطه پیش‏رو را به ما نشان می‏دهد، چیزی جز بحران غرب دیده نمی‏شود و به گفته رهبر معظم و معزز انقلاب اسلامی، دنیا در "پیچ عظیم تاریخ" به سر می‏برد و این نشان از تغییر عظیم در جهان است.

شریعتمداری انقلاب‏های شکل گرفته در کشورهای مسلمان جهان را برگرفته از الگوی انقلاب اسلامی دانست و بیان داشت: اسلام‏گرایی، ضد استکباری و مردمی بودن انقلاب‏های شکل گرفته در کشورهایی چون مصر، لیبی، بحرین و ... از سه ویژگی برگرفته از انقلاب اسلامی اشاره دارد و این معنایی جز صدور انقلاب در جهان ندارد.

مدیر مسئول روزنامه کیهان ادامه داد: دشمن هیچ زمان از ایران و انقلاب اسلامی دست برنمی‏دارد و تمام تلاشش این است تا بی‏راهه به جای راه درست نشاند و اگر راه فتنه را پیش گیریم، حتما به بی‏راهه کشیده خواهیم شد زیرا اصل انقلاب و نظام اسلامی به سوی سعادت در حرکت است.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول