اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روایت شریعتمداری از شرایط کنونی ایران،‌ بحران‌های آمریکا‌ و نقش غرب در فتنه 88‌

آمریکا 15‌هزار میلیارد دلار بدهی غیر‌قابل پرداخت دارد / فوکویاما ‌طراح‌ اصلی فتنه 88 بود

خبرگزاری فارس: مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: فوکویاما با طرحی با عنوان «مهندسی معکوس» یکی از طراحان اصلی فتنه 88 بود.

آمریکا 15‌هزار میلیارد دلار بدهی غیر‌قابل پرداخت دارد / فوکویاما ‌طراح‌ اصلی فتنه 88 بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، شریعتمداری ظهر امروز در جمع ائمه جمعه و جماعات شهرستان کاشان به موضوعاتی نظیر شرایط کنونی ایران، ویژگی‌های اسلام ناب حضرت امام خمینی(ره)، علت درگیری اسلام ناب و نظام سلطه، خصوصیات انقلاب‌های منطقه، بحران‌های کنونی آمریکا، انتخابات، ولایت فقیه و نقش غرب در فتنه 88 پرداخت که در زیر می‌خوانید:

 *شرایط ما حساس است نه بحرانی

مدیرمسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه بر خلاف آنچه که دشمنان ما تبلیغ می‌کنند شرایط کنونی ما بحرانی نیست اما حساس است اظهار داشت: از این جهت شرایط حساس است که در حال عبور از پیچ بزرگ تاریخی هستیم.

وی با تأکید بر شناخت جایگاه فعلی برای ارائه یک تصویر واقع‌بینانه عنوان داشت: هانتینگتون در سال 1990 چندسال پس از پیروزی انقلاب اسلامی اذعان کرد که ما در آینده نه چندان دور با قطب بزرگ اسلام که رهبریش را امام برعهده دارد مواجه می‌شویم.

*فراز و نشیب‌های ما از زمانی آغاز شد که اسلام ناب بر کرسی حاکمیت نشست

شریعتمداری با اشاره به اینکه اگر اسلام ناب به همت امام بر کرسی حاکمیت ننشسته بود هیچ اتفاقی نمی‌افتاد بیان داشت: اگر اسلام ناب همچنان در اوراق کتاب‌ها و یا صفحه اذهان مانده بود مانند نسخه شفابخشی بود که هنوز پیچیده نشده و به مرحله عمل و اجرا در نیامده بود.

وی با بیان اینکه کاری که امام کرد نسخه شفابخش اسلام ناب را به مرحله اجرا رساند افزود: فراز و نشیب‌های ما از زمانی آغاز شد که اسلام ناب بر کرسی حاکمیت نشست.

*اسلام بر مرزهای جغرافیایی منطبق نیست

مدیرمسئول روزنامه کیهان سپس به مرحله بعد از حاکمیت اسلام ناب پرداخت و گفت: چون اسلام یک باور است و جای باور قلوب و درون آدم‌ها است بنابراین وقتی این باور بر کرسی حاکمیت می‌نشیند چندین اتفاق به طور حتم روی می‌دهد.

شریعتمداری افزود: اتفاق نخست این است که چون یک باور است مرزهای آن بر مرزهای جغرافیایی منطبق نیست و به عبارت دیگر این باور برای عبور خودش به روادید و ویزا نیاز ندارد.

وی  اضافه کرد: به همین دلیل هر جا که مسلمانی هست و هر منطقه که مسلمان‌نشین است در معرض حرکاتی مشابه آنچه که در ایران اتفاق افتاده قرار دارد.

*اسلامی که به پرخوری مرفهان بی‌درد و کلان‌ سرمایه‌داران در کنار فقر محرومان تن در دهد اسلام نیست

مدیرمسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه اسلام ناب به طور ماهیتی ظلم‌ستیز است تصریح کرد: اسلامی که ظلم ستیز نباشد و به پرخوری مرفهان بی‌درد و کلان‌ سرمایه‌داران در کنار فقر محرومان تن در دهد اسلام نیست.

شریعتمداری افزود: بنابراین مشخص می‌شود اسلام ناب وقتی که با این ویژگی‌ها بر کرسی حاکمیت بنشیند نظام سلطه در برابر آن قد علم می‌‌کند.

*درگیری ما با نظام سلطه ماهوی است

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که ما بر اسلام ناب در حاکمیت و نظام سلطه بر خوی استکباری خود تکیه دارد این درگیری ادامه دارد.

شریعتمداری افزود: در این شرایط دشمن به نماز و روزه ما کاری ندارد بلکه با آن تفکری مشکل دارد که از این اسلام نسخه حکومتی بیرون کشیده شود.

*محرومان جهان به این اسلام ناب دل بستند

وی از دل بستن محرومان جهان به اسلام ناب دارای کرسی حاکمیت به عنوان اتفاق چهارم حتمی یاد کرد و گفت: پس باید به نتانیاهو حق داد که می‌گوید به هر طرف که می‌نگرم خمینی و خامنه‌ای را می‌بینم.

*ایران دیگر تنها نیست

شریعتمداری سپس به مقایسه شرایط کنونی ایران و وضعیتش در زمان جنگ پرداخت و گفت: در زمان جنگ ما یک تنه و تنها در برابر دشمن ایستادیم و حتی سیم خاردار به ما نمی‌دادند اما امروز دیگر تنها نیستیم و عقبه استراتژیک ما همه منطقه را فرا گرفته است.

وی با اشاره به توصیه واشنگتن پست به اوباما ابراز داشت: خاورمیانه را به ایران واگذار کن و برگرد که هرچه بیشتر ماندن بیشتر خسارت دیدن است.

*آمریکا و بحران‌هایش

شریعتمداری در بخش دیگری از سخنانش به بحران‌های پیش روی آمریکا نیز اشاره‌ای کرد و افزود: 15 هزار میلیارد دلار بدهی غیر قابل پرداخت به همراه از دست دادن عقبه‌های استراتژیک و هم‌پیمانانش در منطقه و همچنین بحران وال استریت از جمله بحران‌های پیش روی دولت آمریکاست.

*فرمول یافتن نقطه هدف دشمن چیست؟

مدیرمسئول روزنامه کیهان یادآور شد: نقطه هدف حریف را بایستی از منظر نقطه قوت خودمان بیابیم به این معنا که برای آنکه ببینیم دشمن کجا را هدف‌گذاری کرده باید ببینیم نقطه قوت ما کجاست؟.

وی با تأکید بر  متمرکز شدن روی دو نقطه در این بحث عنوان داشت: باید علاوه بر یافتن اصلی‌ترین کانون قدرتمان، اصلی‌ترین عاملی که در این برهه برای دشمن مشکل‌آفرین شده را مورد توجه قرار دهیم.

شریعتمداری از ولایت فقیه و الگوی اسلامی منطقه شدن به عنوان دو نقطه موردنظر یاد کرد و گفت: ولایت فقیه نقطه‌‌ای از نسخه امام است که توانسته از این تئوری دستورالعمل کاربردی بیرون بکشد و به این دلیل است که عمده فلش حمله دشمن به سوی ولایت فقیه است.

وی به کاهش حضور و سیاه‌نمایی را از مهمترین حربه‌های دشمن برای مخدوش کردن الگوی اسلامی در انتخابات پیش رو قلمداد کرد.

*فوکویاما یکی از طراحان اصلی فتنه 88

مدیر مسئول کیهان همچنین از فوکویاما به عنوان یکی از طراحان اصلی فتنه 88 نام برد و گفت: طرح فوکویاما در این فتنه موسوم به طرح"مهندسی معکوس" بود که می‌گوید مشکل ما از ولی فقیه شروع شده بنابراین نقطه تقابل ما باید همین نقطه را هدف گیرد با این توضیح که نسخه‌ای که امام خمینی(ره) آورده یک تئوری کلی است که در برابر حوادث و رخدادهای در نوسان انقلابیون را از نسخه اصلی دور می‌کند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول