اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی استان تهران:

هیچ مشکلی در تأمین میوه شب عید وجود ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته و پیش‏بینی‏های لازم انجام شده، هیچ‏گونه مشکلی در تأمین میوه شب عید وجود ندارد.

هیچ مشکلی در تأمین میوه شب عید وجود ندارد

سیدمحمد موسوی در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در شرق استان تهران با اشاره به تأمین میوه شب عید افزود: نیاز میوه شب عید با پیگیری مستمر وزارت جهادکشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت تأمین شده است.

وی تصریح کرد: تنها در محصول سیب درختی حدود 100 هزار تن ذخیره‏سازی صورت گرفته و به مردم اطمینان می‏دهیم که در ایام تعطیلات نوروز هیچ‏گونه مشکلی برای تأمین میوه نداشته باشند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران در ادامه در پاسخ به سئوالی مبنی بر افزایش قیمت مواد پروتئینی خاطرنشان کرد: در مورد کنترل قیمت گوشت تا به حال اقدامات خوبی صورت گرفته و نیازی که وجود داشت که حدود 10 درصد از کل میزان مصرف کشور است، وارد شده و هم‏اکنون مرحله ترخیص و توزیع آن در حال انجام است.

وی افزود: اعتقاد ما بر این است که با تدبیر و ارائه ساز و کار لازم می‏توان همه نیاز گوشت قرمز کشور را در داخل تولید کرد و هم‏اینک نیز 90 درصد این نیاز در داخل تولید می‏شود که برای درصد محدود باقیمانده نیز طرح‏هایی در وزارت جهادکشاورزی در دست اقدام است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران در ادامه به تولید محصول با کیفیت در کشاورزی به‌عنوان یک اصل اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مباحث ویژه و راهبردی جهادکشاورزی علاوه بر پایداری منابع، تولید محصول سالم و اقتصادی است که در این زمینه درصدد آن هستیم تا بهترین محصول را در کنار حفظ منابع تولید کنیم.

موسوی ادامه داد: کشت بافت گیاهی می‏تواند ما را به هدف بزرگی که داریم برساند و در این روش ما به دنبال ایجاد پایه‏های مادری هستیم که با درجه خلوص بالا و شباهت زیاد به والدین و بالاترین کیفیت را دارا هستند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران یادآور شد: در تولید محصولی همچون گل شاخه بریده و دیگر گیاهان مثمر و غیر مثمر با این روش نیاز ما به واردات از دیگر کشورها قطع می‏شود و به استقلال در این زمینه دست می‏یابیم.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول