اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم:

مراکز عرضه قلیان میوه‌ای دیلم تعطیل می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم گفت: با همکاری اداره اماکن نیروی انتظامی و اخذ مجوزهای قانونی مراکز عرضه قلیان‌های میوه‌ای تعطیل شوند.

مراکز عرضه قلیان میوه‌ای دیلم تعطیل می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالحسین ناصری صبح امروز در نشست کمیته بهداشت و تغذیه شهرستان دیلم اظهار داشت: یکی از مصوبات چهارمین نشست شورای سلامت که در آذرماه برگزار شد بررسی مسائل و مشکلات بهداشت محیط شهرستان در کمیته تخصصی و اعلام نتیجه مصوبات آن در جلسه بعدی شورای سلامت بود.
ناصری افزود: یکی از مشکلاتی که در بحث بهداشت محیط شهرستان وجود دارد عدم آگاهی متصدیان فروش مواد غذایی در ارتباط با رعایت نکات بهداشتی در هنگام نگهداری،عرضه و فروش مواد غذایی است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم اضافه کرد: برای حل این مشکل باید با همکاری مجمع امور صنفی برای صنوفی حساس و بحرانی نظیر آش فروشی‌ها،کبابی‌ها، غذاهای بیرون بر،رستوران‌ها، شیرینی فروشی‌ها اطلاع رسانی شده و کلاس‌های آموزشی برگزار شود.
وی اطلاع رسانی و آموزش به متصدیان از طریق رسانه‌ها را یکی دیگر از راهکارهای افزایش سطح آگاهی آنان عنوان کرد و افزود: با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پیامک‌های آموزشی به صورت هفتگی به متصدیان فروش مواد غذایی ارسال می‌شود.
دبیر شورای سلامت شهرستان دیلم یکی دیگر از مشکلات بهداشتی را عرضه قلیان‌های میوه‌ای در بعضی از اماکن شهر عنوان کرد و گفت: با همکاری اداره اماکن نیروی انتظامی و اخذ مجوزهای قانونی مراکز عرضه قلیان‌های میوه‌ای تعطیل شوند.
رئیس شبکه بهداشت دیلم در ادامه اظهار داشت: عرضه بنزین در پیاده روها و در کنار بعضی از مراکز فروش مواد غذایی خطرات و عواقب جبران ناپذیری دارد و برای برخورد و جمع‌آوری این مراکز این موضوع را در شورای تأمین مطرح می‌کنیم.
وی مشکل عرضه و فروش یخ، ماهی و مواد غذایی به صورت دستفروشی و در شرایط نامناسب را از دیگر مشکلات بهداشتی دانست و از معاون شهردار دیلم خواست تا با بررسی و جدیت بیشتری این مشکلات مرتفع و ساماندهی مناسبی شوند.
ناصری بیان داشت: عرضه مرغ زنده و تخم مرغ فاقد مشخصات در بازار و عدم برخورد با متخلفان از جمله مشکلاتی است که باید شبکه دامپزشکی با همکاری نیروی انتظامی با قاطعیت وارد عمل شده و با متخلفان در این ارتباط برخورد کنند.
وی از رئیس مجمع امور صنفی خواست تا بازرسان مجمع امور صنفی بازدیدی در سطح شهر از اماکن و صنوف عرضه مواد نیروزا داشته باشند و پس از شناسایی متخلفان اسامی آنها را بصورت محرمانه به اداره اماکن نیروی انتظامی اعلام کنند.
رئیس شبکه بهداشت دیلم در ادامه از همکاری خوب شهرداری در اجرای طرح اتلاف سگ‌های ولگرد تشکر و قدردانی کرد و خواستار استمرار اجرای این طرح برای مقابله با ازدیاد سگهای ولگرد در شهر و روستا شد.
در ادامه این نشست نمایندگانی از فرماندرای، شهرداری، دامپزشکی، دادگستری، مجمع امور صنفی و بازرگانی نظرات و پیشنهادات خود در راستای بهبود وضعیت بهداشت محیط شهرستان عنوان کردند.      
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول