اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد انتخابات خراسان شمالی خبر داد

افزایش 20 درصدی تعرفه‌های رای در انتخابات خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد نهمین انتخابات مجلس خراسان شمالی از افزایش 20 درصدی تعرفه‌های رای در انتخابات مجلس شورای اسلامی این دوره نسبت به انتخابات قبلی در این استان خبر داد.

افزایش 20 درصدی تعرفه‌های رای در انتخابات خراسان شمالی

ابوالحسن وحیدی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: برای انتخابات دوره قبل ریاست جمهوری 750 هزار تعرفه پیش‌بینی شده بود که این میزان در نهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی 20 درصد افزایش خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه این میزان تعرفه رای متناسب با افزایش افراد حائز شرایط شرکت در انتخابات در این استان صورت گرفته است، افزود: با افزایش 20 درصدی میزان تعرفه‌های رای در انتخابات مجلس نسبت به آخرین انتخابات برگزار شده در این استان هیچ‌گونه مشکلی به لحاظ تعرفه وجود نخواهد داشت.

وحیدی در ادامه شمار شعبه‌های پیش بینی شده برای برگزاری انتخابات مجلس در این استان را 725 شعبه عنوان کرد.

وی تصریح کرد: از مجموع شعبه‌های اخذ رای پیش بینی شده برای برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس در این استان 421 شعبه ثابت و 304 شعبه سیار است.

دبیر ستاد نهمین انتخابات مجلس خراسان شمالی در بخش دیگری روند ثبت‌نام و بررسی صلاحیت کاندیداهای مجلس خراسان شمالی در هیئت اجرایی و هیئت نظارت را مورد اشاره قرار داد و افزود: مجموعاً 38 نفر برای شرکت در انتخابات مجلس نهم در این استان نام‌نویسی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: از این تعداد 24 نفر از حوزه انتخابیه بجنورد، هفت نفر از حوزه انتخابیه اسفراین و هفت نفر از حوزه انتخابیه شیروان ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل سیاسی استانداری خراسان شمالی اظهار داشت: طی مرحله بررسی صلاحیت‌ها در هیئت‌های اجرایی و هیئت نظارت نیز شش نفر انصراف دادند.

به گفته وی، از این تعداد پنج نفر در مرحله بررسی صلاحیت‌ها در هیئت‌های اجرایی و یک نفر نیز در مرحله هیئت نظارت کناره‌گیری خود را برای حضور در انتخابات اعلام کردند.

وحیدی یادآور شد: طی مرحله بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس در هیئت‌های اجرایی این استان نیز صلاحیت هشت نفر از 32 داوطلب تأیید نشده که چهار نفر عدم احراز و چهار نفر رد صلاحیت شدند.

وی با بیان اینکه تمام داوطلبان عدم احراز و رد صلاحیت شده در هیئت‌های اجرایی نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مربوط به حوزه انتخابیه بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم بود، افزود: تمام این افراد از جمله دو تن از نمایندگان کنونی مجلس از بجنورد اعتراضات خود را به هیئت نظارت بر انتخابات تحویل دادند.

دبیر ستاد انتخابات خراسان شمالی با اشاره به رسیدگی صلاحیت‌های 18 داوطلب انتخابات مجلس مربوط به بجنورد در هیئت نظارت استان تصریح کرد: بر همین اساس هیئت نظارت بر انتخابات مجلس خراسان شمالی نیز پس از بررسی صلاحیت‌های نامزدهای انتخابات مجلس، صلاحیت 9 نفر را در حوزه انتخابیه بجنورد تأیید کرد.

وی یادآور شد: سه نفر از داوطلبان انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بجنورد نیز عدم احراز و شش نفر نیز رد صلاحیت شدند.

وحیدی بیان داشت: در حوزه انتخابیه شیروان نیز از هفت نفر نامزد انتخاباتی، صلاحیت یک نفر رد و یک نفر نیز از سوی هیئت نظارت بر انتخابات مجلس عدم احراز صلاحیت تشخیص داده شد.

وی تصریح کرد: در حوزه انتخابیه اسفراین نیز تمام داوطلبان در مرحله هیئت نظارت تأیید شدند.

دبیر ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: در این راستا 11 داوطلب رد و عدم احراز صلاحیت شده در هیئت نظارت استان به شورای نگهبان شکایت بردند که تنها سه نفر از این افراد اخیراً تأیید صلاحیت شدند.

وی یادآور شد: لیست نهایی نامزدهای انتخاباتی مجلس نهم مورد تأیید یک روز قبل از آغاز تبلیغات انتخاباتی در سوم اسفند امسال انتشار خواهد یافت.

خراسان شمالی دارای چهار کرسی نمایندگی در مجلس بوده که شهرستان فاروج به عنوان حوزه فرعی از حوزه انتخابیه قوچان نیز دارای یک نماینده است.

نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در 12 اسفند برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول