اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی استان اردبیل:

هنرمندان صدیق‌ترین یاور انقلاب بودند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: هنرمندان جامعه ما در سه دهه گذشته یار صدیق و همراه مجاهد نهضت عظیم انقلاب اسلامی بودند.

هنرمندان صدیق‌ترین یاور انقلاب بودند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور شرفی عصر امروز در مراسم گشایش نمایشگاه استانی هنرهای تجسمی در اردبیل اظهار داشت: هنرمندان با تعهد و اخلاص انقلابی و اسلامی خود بارها و در صحنه‌های متعدد سبب غرور جامعه ما شده و بی‌محابا در این سنگر به دشمن عنود و نابکار تاخته‌اند.

وی در ادامه سخنان خود با یادآوری این‌که در ادامه حرکت غرورآفرین نهضت خمینی کبیر و تداوم راه نورانی شهدا به قشر هنرمند و صاحب ذوق نیازمند هستیم، تصریح کرد: در دهه چهارم انقلاب که به نام پیشرفت و عدالت نامگذاری شده است، هنر متعالی می‌تواند بهترین ابزار در پیشبرد آرمان و هدف تعیین شده باشد که نباید در این مسیر دچار برخی انحراف‌ها و سو برداشت ‌ها شویم.

شرفی در ادامه خاطر نشان کرد: کمتر عرصه‌ای به اندازه هنر و ظرایف آن در سه دهه گذشته در مسیر رو به جلوی انقلاب تأثیرگذار بوده چرا که هنرمندان با اخلاص در عمل و سلامت نفس سعی کردند با قلم و بیان خود بهترین و ماندگارترین آثار را خلق کنند.

این مسئول به برنامه‌های متنوع تدارک دیده شده در ایام دهه فجر نظیر محافل شعر و ادب، برپایی نمایشگاه‌ها، تولید سی‌دی‌های سرود و فیلم‌های انقلابی و همچنین نمایش فیلم‌های ایام پیروزی انقلاب را در سینماها از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی این ایام توصیف کرد و ادامه داد: در قالب نمایشگاه هنرهای تجسمی نیز سعی شده است 90 اثر از 45 هنرجوی هنرستان‌ها به نمایش گذاشته شود.

به گزارش فارس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اضافه کرد: این نمایشگاه و آثار به نمایش درآمده آن در رشته‌های گرافیک، نقاشی و حجم‌سازی است که با موضوعات و مضامین مرتبط با ایام پیروزی انقلاب اسلامی است.

شرفی گفت: این نمایشگاه از امروز تا پایان ایام دهه فجر در هنرستان دخترانه کوثر اردبیل دایر شده و علاقمندان می‌توانند از آثار به نمایش درآمده بازدید کنند.

وی همچنین فعالیت هنرستان هنرهای زیبای اردبیل را یادآور شد و افزود: این هنرستان در هفت سال فعالیت خود توانسته است بیش از 200 هنرمند را تحویل جامعه دهد و هم اکنون نیز با 120 هنرجو این مجموعه در حال فعالیت است.

شرفی تنوع رشته‌های این هنرستان را اعم از نقاشی، گرافیک و تئاتر یادآور شد و تصریح کرد: در سال‌های اخیر سعی شده است آثار هنرمندان در مناسبت‌های متعدد و اشکال گوناگون به معرض دید عموم گذاشته شود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول