اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی:

120 میلیارد ریال سهم هنرمندان صنایع دستی آذربایجان ‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان ‌شرقی گفت: سهم هنرمندان صنایع دستی استان آذربایجان شرقی از تسهیلات مشاغل خانگی برای سال جاری 120میلیارد ریال بوده است.

120 میلیارد ریال سهم هنرمندان صنایع دستی آذربایجان ‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی، تراب محمدی اظهار کرد: امسال هنرمندان شهرستان‌ها نسبت به مرکز استان در اولویت بهره‌مندی از تسهیلات مشاغل خانگی بوده‌اند.

وی اضافه کرد: در گام نخست اعتبار 100 میلیارد ریال سهم مشاغل خانگی صنایع دستی آذربایجان شرقی شد که عرصه را برای معرفی 2 هزار و 850 هنرمند به بانک‌های عامل سراسر استان فراهم کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی این استان افزود: مدتی پیش نیز اعتبار 20 میلیارد ریال در اختیار بخش صنایع دستی استان قرار گرفت که این اعتبار نیز برای تسهیلات نزدیک به 300 هنرمند در نظر گرفته شد.

محمدی با بیان اینکه حداقل تسهیلات مشاغل خانگی برای فعالان صنایع دستی آذربایجان شرقی 10 میلیون ریال و حداکثر 50 میلیون ریال در نظر گرفته شده، گفت: صنعتگران متقاضی این تسهیلات اغلب در رشته‌های ورنی، رودوزی سنتی، حکاکی روی نقره، زیورآلات سنتی و گلیم‌بافی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به این که سهم شهرستان‌ها به نسبت مرکز استان برای بهره‌مندی از این تسهیلات بیشتر است، اظهار داشت:‌ هم‌اکنون شهرستان‌ مراغه با معرفی 641 هنرمند در صدر قرار دارد.

محمدی ادامه داد: بعد از مراغه شهرستان‌‌های کلیبر و تبریز نیز با معرفی 422 و 288 نفر در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد:‌ تمرکز معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی این استان در ماه‌های اخیر بر موضوع مشاغل خانگی بوده است.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول