اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد جنوب کرمان:

هنرمندان آیین‌های سنتی جنوب کرمان را احیا کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: با توجه به آرامشی که اجرای هنرهای سنتی و بومی در جامعه دارد، آیین‌های سنتی جنوب کرمان توسط اعضای اتاق فکر هنرمندان احیا شود.

هنرمندان آیین‌های سنتی جنوب کرمان را احیا کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان حجت‌الاسلام سیداحمد حسینی ظهر امروز در چهارمین نشست اتاق‌ فکر هنرمندان جنوب استان اظهار داشت: راه‌اندازی اتاق فکر هنرمندان جنوب کرمان در راستای گسترش هر چه بیشتر هنر در جنوب ایجاد شده است.

وی افزود: با اجرای آیین‌های سنتی و بومی با توجه به تغییرات در دنیای امروز سطح اجراهای منطقه ارتقا می‌یابد و هنر این رحمت بزرگ الهی در بین انسان‌ها در جنوب استان به جایگاه اصلی خود نزدیک می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه هنر موسیقی در جنوب استان نیز مانند بسیاری از نقاط دیگر کشور جای بسیاری برای کار دارد، تصریح کرد: باید اقدام‌های لازم در زمینه گسترش روز افزون این هنر در منطقه انجام شود.

وی با توجه به آرامشی که اجرای هنرهای سنتی در جامعه دارد، خواستار احیای آیین‌های سنتی جنوب کرمان توسط اعضای اتاق فکر هنرمندان شد.

حسینی با بیان اینکه هفته هنری در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، خراسان رضوی و جنوب کرمان برگزار شده است، ابراز داشت: هنرمندان جنوب کرمان نیز برای معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های منطقه در این هفته‌ها حضور قابل توجهی داشته باشند.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان نیز اظهار داشت: فعالیت‌های هنری در جنوب کرمان در سال‌ جاری بر اولویت امر آموزش متمرکز شده است.

بهرام مسلمی تصریح کرد: در این راستا سه آموزشگاه هنری در جنوب استان مدیریت آموزش هنرمندان در زمینه‌های تئاتر، موسیقی و هنر را عهده دار شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه انجمن‌های هنری برنامه‌ریزی فرهنگی در جنوب استان را عهده‌دار هستند، افزود: حمایت از گروه‌های هنری در شهرستان‌های جنوبی استان لازمه رشد مورد نظر در زمینه هنر در این مناطق است.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول