اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک پژوهشگر حوزه مطالبات اجتماعی بانوان:

برنامه‌های توانمندسازی متناسب با نیازهای زن امروز نیست

خبرگزاری فارس: یک پژوهشگر حوزه مطالبات اجتماعی بانوان گفت: برنامه‌های توانمندسازی به عبارتی آموزش مهارت‌های زندگی با نیازها و ویژگی‌های زن سال 90 متناسب نیست.

برنامه‌های توانمندسازی متناسب با نیازهای زن امروز نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه جعفر نامور ظهر امروز در جلسه‌ای که پیرامون پیشگیری از اعتیاد بانوان در سالن جلسات شماره چهار استانداری تشکیل شد اظهار داشت: زنی که امروز در جامعه ما به عنوان مادر، همسر و کارمند اداره‌ها و .. حضور دارد با زن سال 56 و 57 تفاوت‌ جدی پیدا کرده است از این رو با لحاظ این رشد‌ها، تغییرات فکری و اجتماعی برنامه‌های ارتقای مهارت‌های زندگی برای آنها تدوین شود.

وی تصریح کرد: زن ایرانی امروز برای اینکه وجود داشتن خود در جامعه را به اثبات برساند این احتمال وجود دارد بگوید چرا من مانند پسران به سیگار کشیدن، استفاده از مواد مخدر یا رفتارهای پرخطر دست نزنم پس می‌طلبد آموزش‌های ارتقای مهارت‌های زندگی متناسب با نیازهای آنها باشد و از حالت کلیشه‌ای خود خارج شود.

نامور گفت: باید بررسی شود زنان خودشان و آگاهانه به سوی استفاده مواد مخدر گرایش پیدا کرده‌اند یا قربانیانی محسوب می‌شوند که دست و پا بسته در این بحران گرفتار آمده‌اند سپس باید اقدامات حمایتی متناسب با نیازهای آنها برای نجات پیدا کرد‌ن‌شان آغاز شود. این پژوهشگر به لزوم بررسی جامعه آماری موجود در این زمینه تاکید کرد و گفت: باید آمارهای موجود بررسی شود سپس نسبت به حمایت معنوی و تامین وضعیت معیشتی مناسب برای این قبیل زنان اهتمام شود لذا حمایت کردن از بانوان امری بسیار ظریف و حساس قلمداد می‌شود چون زنان معتاد نسبت به مردان معتاد زودتر از طرف خانواده و فرزندان طرد می‌شوند. وی موضوع تلاش برای تحکیم بنیاد خانواده مبحثی بسیار جدی عنوان کرد و گفت: باید نگاه به زنان معتاد مانند نگاه به عناصر مخرب، بدبخت و خطرناک نباشد بلکه باید برای بازپروری آنها هماهنگی‌های لازم صورت بگیرد همچنین در مبحث تلاش برای تحکیم بنیاد خانواده باید قوانین صیانت از خانواده به تصویب برسد.

نامور به اقدامات مغرضانه رسانه‌های بیگانه به ویژه فارسی وان برای از بین بردن قباحت استفاده از مواد مخدر اشاره کرد و گفت:در فیلم‌های ضدفرهنگی که در این شبکه‌ها به صورت هدفمند پخش می‌شود زنان و دختران آراسته زیادی وجود دارد که همین زنان در طول فیلم از مواد مخدر استفاده می‌کنند.

وی به لزوم تغییر شیوه‌های الگوسازی تاکید کرد و گفت: امروز مرسوم است خانواده‌های موفق در رسانه ملی معرفی ‌شوند یا اینکه اساتید دانشگاه و متخصص‌های علوم اجتماعی با استفاده از جملاتی ثقیل و علمی برای انتقال مفاهیم زندگی به مردم مبادرت کنند.

این پژوهشگر اظهار داشت: پیشنهاد داده می‌شود زنان و مردان موفق برای برخورد چهره به چهره با نوجوانان و جوانان در مدارس و دانشگاه‌ها دعوت شوند تا با دانش‌آموزان و دانشجویان به طور مستقیم صحبت کنند به دنبال آن اسرار خوشبختی و موفقیت خود برای آنها رمزگشایی کنند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول