اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهاوند:

بهره‌مندی از ظرفیت مراکز فرهنگی در مقابله با اعتیاد ضروری است

خبرگزاری فارس: فرماندار نهاوند گفت: بهره‌مندی از ظرفیت بالای دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی برای مقابله با مواد مخدر و اعتیاد ضروری است.

بهره‌مندی از ظرفیت مراکز فرهنگی در مقابله با اعتیاد ضروری است
به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر امروز در شورای مبارزه با مواد مخدر در نهاوند به برنامه‌ریزی مداوم دشمن برای پایین آوردن سن اعتیاد در کشور اشاره کرد و اظهار کرد: مسئولیت دستگاه‌های فرهنگی به ویژه دانشگاه‌ها برای فرهنگ‌سازی با هدف ایجاد تنفر عمومی از این پدیده شوم امری لازم و ضروری است.

وی افزود: باید تمام مسئولان دست‌اندرکار، جامعه را از مبتلا شدن در ورطه هلاکت نجات دهند زیرا دشمن به این نکته پی برده است که می‌تواند با ساده‌ترین روشها آینده سازان ایران اسلامی را در دام خطرناک مواد مخدر گرفتار و کشور را از وجود این سرمایه‌های ارزشمند تهی کند.

فرماندار نهاوند از تشکیل کمیته‌های چهارگانه مقابله با "عرضه مواد مخدر"، "درمان"، "قضایی" و "کاهش تقاضا" با مسئولیت فرمانداری، دستگاه قضایی و شبکه بهداشت و درمان و همچنین نیروی انتظامی در نهاوند خبر داد و تصریح کرد: آگاه‌سازی والدین و جوانان با برگزاری کارگاه‌های آموزشی مناسب‌ترین راه برای مقابله با این پدیده خطرناک است.

دادستان دادگاه‌های عمومی و انقلاب نهاوند نیز تغییر نگرش و حرکت از آلوده شدن به مواد مخدر صنعتی و برنامه‌ریزی دشمن و سوداگران مرگ از تبدیل مواد مخدر سنتی به صنعتی را خطرناک خواند و گفت: متأسفانه افزایش میزان طلاق، کاهش سن اعتیاد، افزایش بی‌بند و باری، فرار دختران و پسران جوان از آلوده شدن به مواد مخدر است.

محمد صادقی جوزانی از پلمب کمپ‌ها و مراکز ترک اعتیاد غیر مجاز در نهاوند تا هفته آینده خبر داد و افزود: در نهاوند 13 مکان ترک اعتیاد وجود دارد که متأسفانه 9 مکان از آنها غیر مجاز هستند بنابراین تا یک هفته باید نسبت به تعیین تکلیف این مرکز توسط مدیران این مراکز و بهزیستی نهاوند اقدام شود در غیر این صورت پلمب می‌شوند.

وی همچنین از ورود افراد با جرائم مختلف به زندان خبر داد و ابراز داشت: برخی از افرادی که به دلایل مختلف مجبور به زندان می‌شوند متأسفانه اعتیاد دارند که این مورد وظیفه مسئولان ندامتگاه برای ایجاد کارگاه‌های آموزشی در این رابطه را بیشتر کرده است.

فرمانده نیروی انتظامی نهاوند نیز امیدآفرینی و ارائه راهکارهای مناسب بین افراد معتاد به ویژه معتادان شناسنامه‌دار را ضروری دانست و تصریح کرد: در 10 ماهه سال جاری بیش از 200 کیلوگرم انواع مواد مخدر در این شهرستان کشف شده که افزایش 50 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

عباس نظری همچنین از افزایش کشفیات این نیرو به میزان 45 درصد و کاهش جرائم به میزان 35 درصد توسط نیروی انتظامی نهاوند خبر داد و بیان داشت: در 10 ماهه گذشته 338 نفر از افرادی که به هر طریق در زمینه رد و بدل کردن مواد مخدر فعالیت دارند دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده‌اند.

وی علت بروز اکثر جرائم خشن و غیر خشن را مربوط به آلوده شدن در دام مواد مخدر به ویژه مواد مخدر صنعتی دانست و خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت بالای دستگاه‌های فرهنگی مثل صدا و سیما برای آشنا کردن افراد جامعه با خطرات و مضرات این پدیده شوم موثر است.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول