اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در استان قم

نقشه راه پیشگیری از اعتیاد مدارس تدوین می‌شود

خبرگزاری فارس: کارشناس سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از تدوین نقشه راه پیشگیری از اعتیاد مدارس این استان به منظور شناسایی آسیب‌ها و عوامل خطر دانش‌آموزان در هر منطقه و مدرسه و برنامه‌ریزی برای انجام برنامه‌های پیشگیری خبر داد.

نقشه راه پیشگیری از اعتیاد مدارس تدوین می‌شود
سیدجعفر میرحسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اجرای مانور زلزله اظهار کرد: نخستین مانور زلزله سال 78 به منظور آماده‌سازی و اطلاع‌رسانی به دانش‌آموزان در زمینه زلزله برگزار شد.
وی خاطرنشان کرد: یک نفر به عنوان رابط مانور زلزله در سال جاری در سطح استان و کشور معرفی شده که تمام فعالیت‌های آموزشی، پیگیری بخشنامه‌ها و اجرای دقیق مانور بر اساس دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش را انجام می‌دهد.
کارشناس سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: تاکنون 200 هزار دانش‌آموز در مانور زلزله، آموزش پناه‌گیری صحیح و خروج اضطراری را فرا گرفتند.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون هشت کارگاه آموزشی زلزله برگزار شده و هزار نفر در این کارگاه‌ها شرکت کرده و از نحوه صحیح پناه‌گیری، شناسایی نقاط امن مدرسه و اطلاع‌رسانی نقاط امن آگاه شدند.
میرحسینی عنوان داشت: همایش رابطان برتر در بهمن ماه برگزار می‌شود و آموزش‌های به روز به رابطان مدارس ارائه می‌شود.
وی به دیگر اقدامات صورت گرفته درباره ارائه آموزش‌ها در زمینه زلزله اشاره کرد و افزود: کتابچه‌ای درباره خودآموز آمادگی در برابر بلایا تهیه و تکثیر شده و در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد.
کارشناس سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به بحث پیشگیری از اعتیاد گفت: اکنون طرح مشارکتی مدرسه محور در مدارس ابتدایی، آموزش مهارت‌های زندگی در مدارس راهنمایی و طرح مدرسه مروج سلامت در مقطع متوسطه در حال اجراست.
وی خاطرنشان کرد: سهمیه سالانه مدارس برای اجرای طرح در زمینه پیشگیری از اعتیاد هر ساله بر اساس اعتباری که از سوی وزارت آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور به استان تعلق می‌گیرد، تعیین می‌شود.
میرحسینی خاطرنشان کرد: هشت هزار جلد محتوای آموزشی برای مدارس با عنوان آموزش مهارت‌های زندگی ویژه دانش‌آموزان راهنمایی، خودآموز مدارس مروج سلامت برای دانش‌آموزان متوسطه تهیه شده است.
وی از تدوین نقشه راه پیشگیری از اعتیاد مدارس استان قم خبر داد و افزود: بر اساس برش نقشه راه پیشگیری کشور این نقشه تدوین می‌شود و به شناسایی آسیب‌ها و عوامل خطر دانش‌آموزان در هر منطقه و مدرسه و برنامه‌ریزی برای انجام برنامه‌های پیشگیری برای آنها پرداخته می‌شود.
کارشناس سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: 700 تا 800 نفر در زمینه آموزش پیشگیری از اعتیاد از آموزش‌های لازم به صورت سالانه بهره‌مند می‌شوند.
وی عنوان داشت: طرح آموزش اولیا از دیگر برنامه‌های اجرایی بوده که 200 هزار نفر از اولیای دانش‌آموزان زیرپوشش این طرح قرار می‌گیرند و در زمینه مهارت‌های فرزندپروری، مهارت‌های زندگی و شناسایی مواد مخدر جدید آموزش‌هایی دریافت می‌کنند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول