اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد استان البرز:

رسانه‌ها به وظایف خود در انتخابات عمل کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تأکید کرد: رسانه‌های خبری و تحلیلی براساس قانون و عرف در انتخابات وظایف سنگینی برعهده دارند که نباید از کنار آنها به راحتی عبور کنند.

رسانه‌ها به وظایف خود در انتخابات عمل کنند

قادر آشنا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: انتخابات یک رخداد بزرگ و تأثیرگذار در هر جامعه‌ای است و به طور قطع برگزاری و اجرای صحیح آن نیازمند همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها و فعالان عرصه سیاست و فرهنگ است.

وی تصریح کرد: در این عرصه هر دستگاه و نهادی وظایف خاص خود را برعهده داشته و اگر در این زمینه کوتاهی کند، به طور قطع هدف نهایی یعنی برگزاری انتخاباتی پرشور، سالم، رقابتی و با حضور حداکثری مردم محقق نخواهد شد.

* اصحاب رسانه به خطبه‌های رهبری معظم انقلاب توجه ویژه داشته باشند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود به خطبه‌های رهبری معظم انقلاب اسلامی و رهنمودهای اخیر معظم‌له درباره انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: لازم است که اصحاب فرهنگ و رسانه خطبه‌های حضرت آقا را مدنظر قرار داده و برای تحقق رهنمودهای معظم‌له تأکید ویژه داشته باشند.

آشنا گفت: یکی از تأکیدهای اصلی رهبری معظم انقلاب پرهیز از تهمت به رقیب از سوی کاندیداها و هواداران آنها در انتخابات بود که نقش رسانه‌ها در این حوزه بسیار مؤثر است.

وی تأکید کرد: به طور قطع رسانه‌ها برای سالم‌سازی فضای سیاسی کشور در آستانه انتخابات و هم‌چنین تلاش برای آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی مردم و تشویق آنها به حضور پرشور و حداکثری در انتخابات نقش مهمی برعهده داشته و باید با درک صحیح شرایط برای تحقق این مهم تلاش کنند.

* لزوم عمل به قانون از سوی رسانه‌های خبری و تحلیلی

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه قانون انتخابات شفاف بوده و رسانه‌های خبری و تحلیلی فعال در استان البرز باید برای اجرای این موارد همراه ستاد انتخابات و مسئولان استانی باشند، گفت: در صورت برقراری تعامل صحیح میان رسانه با مسئولان ستاد انتخابات از یک سو و کاندیداها و هواداران آنها از سوی دیگر، شاهد انتخاباتی سالم، پرشور و رقابتی در استان خواهیم بود.

آشنا در پایان با تقدیر از رسانه‌های پایبند به قانون در استان البرز گفت: امیدواریم در روزهای آتی که به انتخابات نزدیک‌ می‌شویم، این پایبندی به اصول قانونی افزایش یابد.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول