اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته فناوری ستاد انتخابات خراسان شمالی مطرح کرد

برگزاری انتخابات رایانه‌ای در اسفراین

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته فناوری ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: صددرصد انتخابات اسفراین به صورت رایانه‌ای برگزار می‌شود.

برگزاری انتخابات رایانه‌ای در اسفراین

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، مصیب عنابستانی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان اسفراین برای برگزاری صددرصدی انتخابات رایانه‌ای در استان انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه در سایر شهرستان‌های این استان نیز انتخابات به صورت انتخابات گذشته برگزار می‌شود، افزود: برای برگزاری انتخابات در این استان امکانات و زیرساخت‌های لازم آی.تی فراهم شده است.

عنابستانی تصریح کرد: اکنون آمادگی‌های لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در اسفراین و همچنین در سایر شهرستان‌ها به صورت گذشته با تأمین امکانات و زیرساخت‌های ارتباطی فراهم شده است.

وی گفت: در اسفراین سه مرکز برای ارتباط با وزارت کشور به صورت آن‌لاین برقرار شده و هیچ‌گونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس کمیته فناوری ستاد انتخابات خراسان شمالی در عین حال یکی از مهم‌ترین مشکلات این طرح را فرهنگ‌سازی و آشنا کردن مردم با شیوه برگزاری انتخابات الکترونیکی عنوان کرد و افزود: برگزاری این انتخابات نیازمند فرهنگ‌سازی و توجیه مردم است.

وی بر مشارکت رسانه‌ها، روحانیان و رسانه ملی برای فرهنگ‌سازی و آشنا کردن مردم در زمینه انتخابات الکترونیکی تأکید کرد.

مدیر کل فناوری اطلاعات استانداری خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه فناوری اطلاعات دو موضوع درگاه خدمات الکترونیکی و همچنین خدمات الکترونیکی دستگاه‌ها تعریف شده است، افزود: درگاه خدمات الکترونیکی استان ماه گذشته افتتاح شده و دستگاه‌ها باید اطلاعات خود را جمع‌آوری و در پایگاه‌های اطلاعاتی قرار دهند.

وی همچنین استانداردسازی دیتای دستگاه‌های خراسان شمالی را ضروری عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین داده‌ها و اطلاعات دستگاه‌ها در پایگاه‌ها قرار گرفته از این‌رو باید این اطلاعات حفاظت شود.

عنابستانی با اشاره به اینکه از 635 فعالیت در درگاه خدمات الکترونیک، 438 فعالیت به تأیید نهایی رسیده است، تصریح کرد: هم اکنون 317 فعالیت وارد پورتال ایران مردم شده است.

وی اظهار داشت: 112 خدمت در دستگاه‌ها به صورت الکترونیکی ارائه شده که البته قرار است تا تعداد این خدمات بیش از پیش افزایش یابد.

انتهای پیام/و۱۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول