اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبر داد

اجرای برنامه‌های دهه فجر در 32 امامزاده استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: همزمان با دهه فجر در 32 امامزاده برنامه‌های ویژه این ایام برگزار می‌شود.

اجرای برنامه‌های دهه فجر در 32 امامزاده استان زنجان

حجت‌الاسلام علی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه مساجد خواستگاه انقلاب اسلامی هستند، گفت: عمق بخشی به باورها و اعتقادات دینی در مساجد صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه انقلاب فرزند مساجد است، ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مساجد نقش بسیار مهمی در شکل‌گیری انقلاب داشتند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه بسیاری از جلسات انقلابیون قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مساجد تشکیل می‌شد، اضافه کرد: این امر نشان از اهمیت بسیار زیاد مساجد در شکل‌ گیری و پیروزی انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه مساجد خواستگاه انقلاب اسلامی ایران هستند، افزود: پس از پیروزی انقلاب نیز فعالیت‌های بسیاری در مساجد شکل می‌گرفت.

حجت‌الاسلام باقری با اشاره به ایام هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: در این برهه زمانی نیز کمک به جبهه و جنگ رزمندگان از طریق مساجد صورت می‌گرفت.

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی جنگ نرم دشمنان یادآور شد: در حال حاضر نیز مساجد نقش مهمی در خنثی کردن توطئه دشمنان دراین زمینه دارند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه مساجد به عنوان یک پایگاه اسلامی و دینی نقش مهمی در توجیه عموم  مردم دارند، افزود: بسیاری از مردم روزانه دو تا سه بار در روز برای شرکت در نماز جماعت در مساجد حضور پیدا می‌کنند که همین امر فرصت مناسبی برای توجیه مردم در زمینه مقابله با جنگ نرم دشمنان است.

وی با اشاره به برخی از سخنان امام خمینی (ره) در زمینه نقش مساجد و اینکه مساجد سنگر هستند، افزود: باید از مساجد نگهداری کرده و از آنها به عنوان یک پایگاه مقدس نظامی و سیاسی حفاظت شود.

حجت‌الاسلام باقری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های کمیته مساجد در طول دهه فجر یادآور شد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برنامه‌های دهه فجر به صورت روزانه در مساجد استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری محافل انس با قرآن همزمان با دهه فجر در مساجد استان زنجان اضافه کرد: توزیع کتاب در مساجد نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در طول دهه فجر در استان زنجان برگزار می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه در طول دهه فجر غبار روبی و تزیین مساجد در استان زنجان صورت می گیرد، ادامه داد: تجلیل از شخصیت‌های دوران انقلاب در مسجد محله توسط هیئت امنای مساجد نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در طول دهه فجر در مساجد استان زنجان برگزار می شود.

وی تصریح کرد: تجلیل از شخصیت‌های قرآنی از جمله حافظان و قاریان را نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در مساجد استان زنجان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام باقری با اشاره به اینکه امسال در طول دهه فجر در 150 مسجد استان زنجان برنامه‌هایی به مناسبت این ایام برگزار می‌شود، افزود: در 40 مسجد استان زنجان نیز اداره کل اوقاف به صورت ویژه اقدام به اجرای برنامه می‌کند.

انتهای پیام/م10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول