اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط رئیس دانشگاه صورت گرفت

اعلام برنامه‌های دانشگاه رازی در دهه فجر

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه رازی گفت: به مناست ایام‌الله دهه مبارک فجر برنامه‌های متنوعی در این دانشگاه برگزار می‌شود.

اعلام برنامه‌های دانشگاه رازی در دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمد مهدی خدایی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: امروز کمتر شهرستانی را می‌بینید که از نعمت داشتن دانشگاه محروم باشد.

وی تصریح کرد: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی دانشجو شدن دیگر کار پیچیده‌ای نبوده این در حالی است که در قبل از انقلاب افراد معدودی می‌توانستند به دانشگاه وارد شوند.

خدایی با مقایسه وضعیت دانشگاه‌ها در قبل و بعد از انقلاب اسلامی، تصریح کرد: تعداد کسانی که در قبل از انقلاب در آموزش عالی تحصیل می‌کردند کمتر از 170 هزار نفر بود و این در حالی است که هم‌اکنون بیش از 4 میلیون دانشجو در حال تحصیل هستند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد اعضای هئیت‌های علمی در قبل انقلاب به کمتر از 10 هزار نفر می‌رسید اما اکنون بیش از 70 هزار نفرعضو هیئت علمی دانشگاه‌ها هستند.

رئیس دانشگاه رازی گفت: در قبل از انقلاب ورود بانوان به دانشگاه‌ها محدود بود اما امروز بیش از 50 درصد از دانشجوهای ما را دختران تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه تعداد صندلی‌های خالی در دانشگاه امسال به 2هزار صندلی رسیده است، یادآور شد: به برکت پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به مرحله حذف کنکور سراسری رسیده‌ایم.

خدایی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب دانشگاه رازی تنها 10 نفر عضو هیئت علمی داشته، تصریح کرد: از برکت پیروزی انقلاب جهش‌هایی در سیستم آموزشی داشته‌ایم که قابل تامل است.

وی افزود: در زمان طاغوت 4 دانشکده علوم پایه و علوم پزشکی در شهر کرمانشاه، تربیت معلم در سنندج و دامپروری در ایلام دانشکده‌های این دانشگاه را با حدود هزار دانشجو تشکیل می‌داده که پس از پیروزی انقلاب هر کدام از این استان‌ها دارای یک دانشگاه بزرگ با رشته‌های متعدد شد.

خدایی اضافه کرد: امروز دانشگاه رازی یک دانشگاه مستقل با 11هزار دانشجو، 328 نفر عضو هیئت علمی هزار و 700 دانشجوی کارشناسی ارشد و 130 دانشجوی مقطع دکتری است.

وی تصریح کرد: 10 دانشکده در دانشگاه رازی مصوب شده است که تاسیس 8 دانشکده عملیاتی شده و 2 دانشکده دیگر نیز به زودی عملیاتی می‌شود.

رئیس دانشگاه رازی گفت: 48 رشته در مقطع کارشناسی، 57 رشته کارشناسی ارشد و 30 رشته دکتری در دانشگاه رازی دانشجو می‌پذیرد.

وی افزود: در سال 90 در دانشگاه رازی 7 رشته کارشناسی ارشد و 10 رشته دکتری ایجاد شده‌ است.

خدایی یادآور شد: در تلاش هستیم دانشجویانی از کشور عراق را در دانشگاه رازی پذیرش کنیم.

رئیس دانشگاه رازی در بخش دیگری از سخنانش گفت: این دانشگاه در زمینه پژوهش حدود 300 مقاله isi و 120 مقاله غیر isi داشته است؛ همچنین 24 عنوان کتاب در سال 90 توسط این دانشگاه انتشار یافته است.

وی در پایان با اشاره به برنامه‌های دهه فجر در دانشگاه رازی گفت: همایش سرحلقه‌های طرح شجره طیبه صالحین، همایش اساتید بسیجی، جشن میلاد نور به مناسبت میلاد پیامبر اسلام (ص) و سخنرانی حسین الهی قمشه‌ای و حسن رحیم پور ‌ازغدی و برگزاری مسابقه ورزشی بین اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه از مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه رازی در ایام‌الله دهه مبارک فجر است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول